(Onderzoek) Auto-industrie haalt (nog) geen leads uit social media

Alhoewel auto’s en automerken vaak besproken worden in social media, lukt het de auto-industrie nog niet om deze kanalen goed in te zetten voor het binnenhalen van leads. Zo vond de CMO Council.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het onderzoek , stelt de CMO Council dat de auto-industrie meer zou kunnen doen om leads te halen uit social media. De gesprekken over auto’s en merken leveren genoeg kansen op om potentiele kopers te identificeren, en contact te zoeken op basis van hun voorkeuren en koopintentie.

Het onderzoek is opgesteld in samenwerking met Hoojook, een Amerikaans social media intelligencebedrijf gericht op de automotive sector.

De onderzoekers interviewden senior marketeers en marketingdirecteuren uit de gehele automotive-industrie, bij bedrijven als Autonation, Costco, Nissan, Cadillac, Car MD, KIA, Aspen Marketing Services, Express Oil Change, Mazda, Snap-on, Dealertrack en DME Automotive.

Volgens de onderzoekers zien de meeste automotive marketeers social als  een krachtig medium om consumenten te begrijpen en om contact te zoeken, maar hebben ze de volgende stap nog niet gemaakt, namelijk het toepassen van effectieve marketing- en businessmetrics om er echt goede insights uit te kunnen halen. Gevolg is dat de meeste marketeers social media-data nog niet effectief hebben geïntegreerd in de verkoopfunnel.  De meeste respondenten zijn bang voor mogelijke merkreputatie-issues, als ze actief consumenten gaan benaderen via social media.

Volgens de CMO Council is de techniek inmiddels een stuk verder. In combinatie met big data en taalsoftware heeft  social media  ‘de potentie een krachtig medium te worden voor identificatie, segmentatie en activatie van consumenten, gericht op hun persoonlijke voorkeuren en hun plek in de aankoopcyclus’.


Wat zeggen/doen consumenten met betrekking tot auto’s op social media? De belangrijkste cijfers:   

- 38 procent van de consumenten geven aan dat ze social media als bron raadplegen bij hun volgende auto-aankoop.
- 23 procent van de autokopers zegt dat ze social media gebruikt om de communiceren over hun aankoop.
- 84 procent van de autokopers hebben een Facebookprofiel, 24 procent hiervan heeft Facebook gebruikt als bron voor hun aankoop.
- 40 procent van nieuwe auto-aankopen in de komende 10 jaar wordt gedaan door Millennials.
- 94 procent van deze millennials verzamelt informatie online.
Kliks op auto-advertenties op Facebook stegen van 16 procent naar 39 procent, tussen oktober 2012 en april 2013.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie