Het NIMA, de beroepsvereniging voor professionals in marketing heeft zijn oud-voorzitter en -directeur Martin Huisman uitgeroepen tot erelid. Het bestuur en de Ledenraad waren van mening dat Huisman die benoeming verdiende. Het is pas de achtste keer sinds 1966 dat iemand is benoemd tot erelid van NIMA. Uit de voordracht: 'Hij heeft rust gebracht en een fundament gelegd voor de toekomst van NIMA waarbij de eerste stap was om NIMA financieel weer gezond maken met een sterk verbeterde financiële positie als resultaat. Martin opereerde met een bevlogen visie op het belang van verenigingen in de maatschappij. Hij is aanstekelijk geweest in zijn missie om het fenomeen 'vereniging' verder te verankeren, omdat hij gelooft in de kracht van het netwerk en het op vrijwillige basis samenwerken van mensen die hetzelfde doel voor ogen hebben.'
Huisman zwaaide vorig jaar af als directeur van Nima en werd in zijn bestuursrol opgevolgd door Kirsten Andres. Hij werd al in 2004 Register Marketeer bij Nima. Sinds 2006 raakte hij verbonden als examinator voor de Nima Examens. 'Martin heeft als bestuurder een unieke en cruciale omwenteling gerealiseerd, die al is ingezet tijdens zijn lidmaatschap van de Ledenraad, waar hij samen met een aantal betrokken leden in 2012 de eerste stap heeft gezet met de bestuurlijke verandering.' Ook heeft hij Nima Marketing Day bedacht.
Hij is verrast met zijn NIMA-erelidmaatschap door de huidige voorzitter/directeur Kirsten Andres en Mike Moolenbel, voorzitter van de Nima Raad van Toezicht en krijgt een plaats in de Nima Hall of Fame.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!