Rabobank claimt haar poortwachtersrol heel serieus te nemen en streeft ernaar zaken als witwassen, fraude en het financieren van terrorisme te voorkomen. Met de campagne ‘Hou geld op het goede pad’ wil de bank de zoektocht naar onderzoekers, analisten, procesverbeteraars en data experts in het vakgebied Know Your Customer (KYC) extra kracht bijzetten. Zij zouden de experts zijn die de bank kunnen helpen bij het vervullen van die poortwachtersrol.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Kaliber Interactive.
Bijdragen aan een betere wereld
De campagne toont dat geld levens kan verbeteren en dromen kan verwezenlijken. Dat kan volgens de coöperatieve bank zolang dat geld in de juiste handen is en blijft. Rabobank legt daarbij uit dat miljoenen geldstromen elk moment van de dag de wereld over gaan waarbij dit soms heel zichtbaar is en soms minder.
Kim Opmeer, projectleider employer branding bij Rabobank, stelt dan ook dat de campagne vervolgens laat zien dat je als KYC-expert bijdraagt aan die betere wereld. Door klanten beter te leren kennen, zorgen zij ervoor dat waar het geld ook gaat, het een zuivere reis aflegt.’
Medewerkers meenemen in details
In videoportretten en verdiepende artikelen wil Rabobank medewerkers meenemen in de details van hun werk.
Strategy director Sytse Kooistra van Kaliber, vertelt dat de campagne de positieve kant van het KYC-vakgebied wil belichten. ‘Want dat is een belangrijke drijfveer van het team en heeft aantrekkingskracht naar talent toe. Daarnaast past het goed bij de missie van de coöperatieve Rabobank.’
De campagne-video
Campagne-uitrol
De campagne wordt uitgerold op LinkedIn, Instagram en Youtube. Daarnaast is er een wervingssite waar alles samenkomt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!