‘De natuur roept’, de nieuwe merkregel van Ouwehands Dierenpark moet verwoorden hoe verleidelijk en fascinerend de natuur is. Tegelijkertijd wil het herinneren aan het feit dat de natuur moet worden beschermd. ‘Want ze is in gevaar.’
Volgens Chantal Verburg, marketing manager bij Ouwehands Dierenpark, is het belangrijk dat iedereen zich bewuster wordt van wat er nodig is om soorten en hun habitat te redden. ‘Ouwehand Dierenpark vecht al jaren voor de dieren op verschillende plekken in de wereld. Een goed voorbeeld: ons uitgestrekte berenbos waar we samen met de Stichting Bears in Mind beren naartoe halen die in erbarmelijke omstandigheden leven, zoals in kleine kelders in Oekraïne.’
Verburg zegt het publiek nog meer te willen betrekken, omdat dat de ambities van Ouwehands Dierenpark helpt. ‘En daarmee de dieren. We maken mensen enthousiast en bewust door in het park een fascinerende en een verrijkende beleving te bieden. “De natuur roept” is daar een prachtige vertaling van, waar we intern, extern en op de lange termijn mee aan de slag gaan.’
Kracht en pracht
In de commercial (bureau: Lemon Scented Tea), die de hele zomer te zien zal zijn, is gekozen voor het perspectief waar je opkijkt naar dieren (een reuzenpanda, een bonobo en een olifant), maar zonder de indruk te willen wekken dat de dieren op ons neerkijken. Ouwehands Dierenpark: ‘We staan samen op gelijk niveau. En lekker dichtbij. Om de kracht en pracht die dieren kunnen uitstralen te benadrukken.’
De beelden zijn overigens volledig met de computer geanimeerd omdat opdrachtgever en bureau ‘de dieren met rust wilden laten’.
Credits
Klant: Ouwehands Dierenpark
Verantwoordelijk bij klant: Robin de Lange, Chantal Verburg, Yvette Rocourt
Bureau: Lemon Scented Tea
Geluid: SoundCircus, Michiel Wesselink
Productie: Artbox
Producer: Geert Jansen
Character design: Bardo Hogendoorn, Julien Kraakman
Lighting, shading: Bardo Hogendoorn, Julien Kraakman
Grooming: Bardo Hogendoorn
Animatie: Kees Sparnaaij
Compositing: Kees Sparnaaij
Support en advies: Studio Katananga, Marcus Driessen, Jurg Neve
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!