Oude tijden herleven, voor wie zich tenminste de campagne van Nederlandsche Middenstandsbank (NMB) nog kan herinneren (‘De NMB denkt met u mee’); elektronicaketen EP: komt namelijk met de pay-off ‘EP: denkt met je mee’. (De dubbele punt zit in de merknaam EP:.) De franchiseorganisatie, met zo’n honderd winkels door bijna heel Nederland, zegt met deze merkbelofte zijn kernwaarden meer betekenis te willen geven.
Stapje extra
‘Een uitstekende service’, ‘meedenken met de klant’, ‘net dat stapje extra zetten’, het zijn enigszins versleten claims in retail, maar EP: verzekert: ‘Zodra de klant de winkel binnenstapt, en in elke fase daartussen tot aan de bezorging en/of installatie én daarna, draait het om de klant.’
Uit de cijfers van review-site Kieskeurig blijkt dat EP: het inderdaad goed doet. Op basis van 2254 goedgekeurde reviews, die geschreven zijn in het afgelopen jaar, krijgt het een 9,0. Ter vergelijking, BCC krijgt een 8,9 en MediaMarkt (slechts) een 3,9.
Opmerkelijk genoeg komt EP: er bij Trustpilot zeer bekaaid vanaf met 2,1 (van de 5) sterren: ‘Slecht’. Dat is op basis van maar 25 reviews. (De bekendere ketens hebben bij Trustpilot veel meer reviews. BCC scoort 4,1 sterren op basis van 16 duizend reviews, MediaMarkt 3,6 op basis van 12 duizend reviews.)
Persoonlijke aandacht
De nieuwe merkbelofte en merkidentiteit zijn ontwikkeld in samenwerking met Zigt. De komende tijd wordt deze nieuwe visuele identiteit zichtbaar in alle merkuitingen. Een specifiek element in de nieuwe merkbelofte is het één-tweetje dat telkens terugkomt. Het doel van de campagne is – ook – het vergroten van de naamsbekendheid, maar het idee is ook nadrukkelijk om de franchisenemers, de ondernemers ‘in hun kracht te zetten’. Raymond Bloem, creative director bij Zigt: ‘Want juist die persoonlijke aandacht verbindt het merk met de consument.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!