Nooijen, Overwijk en Oostra geloven dat voor bijna elk merk geldt dat er meer uit de deal kan worden gehaald dan op dit moment gebeurt. Met Super Sunday willen ze sportsponsoring op een nieuwe manier benaderen: dicht bij het gedachtegoed van het merk en vanuit een digitaal hart.
Nooijen: ‘Wat begint met een mooie sponsordeal, levert al snel grote vragen op. Vaak blijken er voor een merk in de praktijk maar weinig activatiemogelijkheden te zijn, omdat er vooraf vooral is onderhandeld over klassieke exposure. Dan blijft het bij de naam op een shirt. Wij kijken vooraf al naar het geheel, trough-the-line, zodat een merk gegarandeerd het maximale uit een sponsorship haalt. Daarbij is digital ons vertrekpunt.'
Overwijk: ‘De merken die vooroplopen, zijn allemaal overgestapt van het pushen van merkboodschappen naar storytelling die aansluit bij de belevingswereld van hun doelgroep. Omdat sport alles in zich heeft om mensen te boeien, liggen daar enorme kansen voor merken om de doelgroep aan zich te binden en écht met impact te communiceren. Ik verwonder me er echt over hoe weinig, op een paar uitzonderingen na, daar nog mee gedaan wordt.'
Content creatie
Super Sunday werkt op het gebied van content creatie onder andere samen met The Media Brothers (de makers van het tv-programma Bureau Sport). Pijke Oostra: ‘We bundelen onze strategische en digitale expertise zo veel mogelijk met echte verhalenvertellers: de beste programmamakers, journalisten en schrijvers én de sporters zelf.'
Overwijk en Oostra leerden elkaar kennen in het global communications team van Philips, waar Overwijk destijds als global sponsorship manager verantwoordelijk was voor de wereldwijde activatie van de sponsoring van het Williams F1 team. Ook in de jaren daarna hebben ze beiden hun sporen verdiend op het gebied van merkstrategie, marketing communicatie en digitale activatie. Oostra is een van de oprichters van het marketing- en communicatiebureau Volt. Nooijen was bij PSV verantwoordelijk voor de vijftig grootste sponsors en hun activaties. Met de ‘Freo leen league’ won hij in 2014 de zilveren ADCN Lamp.
Opdrachtgevers zijn onder meer EnergieFlex, Martin Glas en PHC Tailored Telecom.
V.l.n.r. op de foto: Patrick Overwijk, Pijke Oostra en Eric Nooijen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!