Na de reclameboodschap van Centraal Beheer Achmea kunnen kijkers op die dag via internet de boodschap 'Even Apeldoorn bellen' zelf verder invullen, of in ieder geval de commercial via een game 'beïnvloeden'.
Centraal Beheer Achmea noemt het een gamecommercial, een nieuwe manier om het publiek te bereiken.
De eerste commercial waar de kijker in een game mee verder kan is Getuige, het is de commercial waarin een man via een getuigenbeschermingsprogramma in Omerta Falls wordt gehuisvest.
Als hij daar aankomt blijkt hij de honderdduizendste inwoner te zijn en staan er grote groepen cameramensen en fotografen voor de deur om hem te huldigen.
In de tv-commercial op 9 juni wordt het laatste deel teruggespoeld tot aan het moment dat de man door het kijkgat van de deur loert. Op dat moment wordt de kijker verwezen naar de game op de website van Centraal Beheer.
In de internetgame kruipt de kijker in de huid van de beschermde getuige en krijgt hij of zij de kans hem te redden van de menigte voor zijn deur.
De gamecommercial, een concept van reclamebureau Tribal DDB in Amsterdam, is vooralsnog een eenmalige actie van de verzekeringsmaatschappij, maar wordt mogelijk een integraal onderdeel bij iedere nieuwe 'Even Apeldoorn bellen'-commercial.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!