Nettobestedingen radio dalen in eerste kwartaal

De bestedingen kwamen uit op 45,8 miljoen euro.

Dit is een daling van 2,4 procent ten opzichte van vorig jaar. De spotbestedingen zijn 43 miljoen euro, de non-spotbestedingen 2,7 miljoen euro. 

Het Radio Advies Bureau (RAB) maakte deze cijfers vanochtend bekend.   

Het aantal merken dat op radio adverteert, is gestegen naar 1.018. Vorig jaar waren er in dezelfde periode 957 radio-adverteerders en in 2014 waren het er 911. Ziggo is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal. De top vijf bestaat verder uit Renault, Kruidvat, Volkswagen en Opel. (Bron: Nielsen).

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: &;Uit het NLO weten we dat negentig procent van alle Nederlanders wekelijks naar de radio luistert, gemiddeld bijna drie uur per dag. Dat zijn iedere week meer dan 13 miljoen Nederlanders. Adverteerders maken daar steeds meer gebruik van. Ook buiten de blokken op het gebied van branded content zijn merken meer aanwezig. Een mooi perspectief.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie