Mkb’ers laten zich hacken voor campagne Veilig Zakelijk Internetten

Ze krijgen een rapport met de uitkomsten en een afspraak met een expert

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

MKB Nederland wil het aantal mkb’ers dat slachtoffer is van cybercrime in 2015 omlaag brengen. Om die ambitie te realiseren, heeft de brancheorganisatie samen met het ministerie van Veiligheid en Justitie en ThreadStone de campagne Veilig Zakelijk Internetten gelanceerd.

Miljaren per jaar

Tijdens deze campagne worden mkb’ers die zelf maatregelen nemen om hun bedrijfsnetwerk beter te beveiligen actief ondersteund om zich te wapenen tegen cybercrime. En dat is nodig, want de economische schade voor het mkb bedraagt vele miljarden per jaar.

Ethische hacker

De campagne Veilig Zakelijk Internetten omvat een online en een offline traject. Tijdens het online traject krijgen 300 mkb’ers de kans hun bedrijfsnetwerk op afstand te laten scannen door een ‘ethische hacker’ van ThreadStone. Dit gebeurt op basis van 25 uitgangspunten die een goede basisbeveiliging garanderen. Deelnemers krijgen de uitkomsten in een rapport toegestuurd.

Urgente problemen

Na de scan wordt een afspraak ingepland, waarbij een expert van het team van Veilig Zakelijk Internetten de uitkomsten met de mkb’er doorspreekt. Als tijdens de scan op afstand urgente beveiligingsproblemen worden geconstateerd, staat een team klaar om deze problemen aan te pakken.

Speciale bus

Het offline traject start in september, als in heel Nederland plaatsvinden. Een team van Veilig Zakelijk Internetten gaat dan met een speciale bus het land in om op verschillende plekken samen met lokale ondernemers, bestuurders en media in gesprek te gaan over cybercrime en wat je ertegen kunt doen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie