EffectiveBrands maakte dinsdag 17 juni bekend dat het wordt overgenomen door Millward Brown (Kantar - WPP).
Het onderzoeksbureau zal het Nederlandse global marketingadviesbureau combineren met zijn strategische advies-unit Millward Brown Optimor. Het nieuwe Millward Brown Vermeer wordt een marketingstrategisch adviesbureau voor de global CMO.
Het nieuwe bureau telt 150 man in 10 kantoren wereldwijd en kan gebruik maken van de backbone van Millward Brown.
Leiding is in handen van en executive board, met Mario Simon ( nu president en global chair Millward Brown Optimor) als nieuwe CEO, mede-oprichter EffectiveBrands Frank van den Driest als chief commercial officer en Marc de Swaan Arons als CMO. Millward Brown wordt enige aandeelhouder. Financiele details werden verder niet gegeven.
EffectiveBrands is opgericht in 2001 door Marc de Swaan Arons en Frank van den Driest. Vorig jaar startte EffectiveBrands het onderzoek Marketing2020, een wereldwijd onderzoek naar kansen en uitdagingen van global CMO’s.
Lees een exclusief interview met Marc de Swaan Arons over de overname op Marketingonline.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!