Marktaandeel NPO sky high door Olympische Spelen

Het gemiddeld marktaandeel in week 6 van de publieke omroepen bedroeg 41,4 procent. Het Sven en Ireeneffect.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het zijn kijkdichtheden die normaalgesproken alleen zijn weggelegd voor Boer zoekt vrouw: De 5 kilometerrit van Sven Kramer werd bekeken door 4,6 miljoen Nederlanders. De 3 kilometerzege van Ireen Wüst door 3,7 miljoen.

Klinkende cijfers die figureren in een top tien die overheerst wordt door Sotsji (zie rijtje onderaan). Het Nederlands hart blijkt zelfs sneller te kloppen van de vrije kür dames (kunstrijden op de schaats). Op dat onderdeel stemden 2,9 miljoen Nederlanders af. Net iets minder dan op de van de Spelen in Sotsji.

RTL en SBS
Het marktaandeel van RTL en SBS hebben – natuurlijk - te lijden van het Olympisch geweld. RTL behaalde toch nog een marktaandeel van 21,9 procent in week 6 (vorige week was dat nog 24,0 procent). SBS sloot af op 11,4 procent, een week eerder was dat nog 13,7 procent.

De gemiddelde kijktijd in week 6 bedroeg over de gehele dag 227 minuten.

Top-10 meest bekeken programma’s, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder (kijkers x 1.000)
1. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS 5KM HEREN/Ned1/4.5528
2. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS Nabeschouwing/Ned1/4.398
3. 08-02-2014/Za/SCHAATSEN OS Voorbeschouwing/Ned1/3.949
4. 09-02-2014/Zo/SCHAATSEN OS 3KM DAMES/Ned1/3.741
5. 09-02-2014/Zo/STUDIO SPORT EREDIVISIE/Ned1/3.509
6. 07-02-2014/Vr/OS OPENINGSCEREMONIE/Ned1/3.439
7. 09-02-2014/Zo/SCHAATSEN OS 5KM HEREN HULDIGING/Ned1/3.410
8. 07-02-2014/Vr/JOURNAAL 20 UUR/Ned1/3.389
9. 09-02-2014/Zo/KUNSTRIJDEN OS VRIJE KUR DAMES/Ned1/2.879
10. 09-02-2014/Zo/SOTSJI VANDAAG/Ned1/2.793

Bron: Stichting KijkOnderzoek, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie