Marit van Egmond wil lijnen binnen Albert Heijn korter maken

Met de benoeming van een nieuw managementteam wil de kersverse topvrouw de supermarkt flexibeler en klantgerichter maken.

Topvrouw Marit van Egmond
Albert Heijn

Marit van Egmond, de nieuwe ceo van Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam. Daarmee wil zij de focus leggen op drie dingen: specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. Het team dat vanaf 6 mei operationeel is, bestaat uit:

 

•         Nic Brassey, HR directeur (ad interim)

•         Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten

•         Marco van Grinsven, directeur distributie & transport

•         Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food

•         Rob Heesen, directeur foodservice & concepten

•         Constantijn Ninck Blok, directeur vers

•         Philip Padberg, directeur e-commerce

•         Hendrik Jan Roel, financieel directeur

•         Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie

•         Sonja Boelhouwer, directeur winkels

Foto: v.l.n.r.: Arnoud van Daalen, Marco van Grinsven, Nic Brassey, Marit van Egmond, Johan van der Zanden, Constantijn Ninck Blok, Rob Heesen, Philip Padberg, Hendrik Jan Roel, Henk van Harn. Niet op de foto: directeur winkels.
Foto: v.l.n.r.: Arnoud van Daalen, Marco van Grinsven, Nic Brassey, Marit van Egmond, Johan van der Zanden, Constantijn Ninck Blok, Rob Heesen, Philip Padberg, Hendrik Jan Roel, Henk van Harn. Niet op de foto: directeur winkels. Albert Heijn

To go

Albert Heijn zet – niet verrassend - in op groei. Daartoe moet het nieuwe managementteam de verschillende activiteiten van Albert Heijn geïntegreerd aansturen. Die verschillende activiteiten zijn de ruim duizend fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, veelgebruikte apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Extra aandacht moet er komen voor groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice-concepten.

Van Egmond: ‘De lijnen binnen Albert Heijn worden korter. Dat maakt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter.’ De stap komt mede voort uit ‘belangrijke inzichten’ die Van Egmond opdeed uit gesprekken met klanten, collega’s in winkels, distributiecentra en het hoofdkantoor, franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. Die gesprekken voerde zij in haar eerste honderd dagen als algemeen directeur.

Waar liggen de groeikansen?

Van Egmond stelt vast dat de manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken, enorm in beweging is. ‘De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen.’

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Hollebolle
En maar vreten...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Rob Linssen
Wat Albert Heijn behalve algoritmes, efficientieslagen enzovoorts, ook broodnodig heeft, is een aansprekende campagne, zodat we weer een beetje van dat prachtige merk gaan houden. Zet 'm op Johan!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Nadine Ridder
Marit van Egmond benoemt trots maar liefst 9 witte mannen (voor zover ik dit kan beoordelen vanuit dit bericht) om 'de lijnen binnen AH korter te maken'. Ben heel benieuwd naar het diversiteitsbeleid van deze organisatie die toch een breed publiek wil aanspreken lijkt mij.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Roderick Mirande
Het lijkt erop dat er naar je geluisterd is, Nadine. De laatste benoeming - net doorgekomen - betreft een vrouw. Sonja Boelhouwer wordt directeur winkels. Dus 9 mannen en 2 vrouwen. Jouw lichtpuntje in deze ongelijke verdeling kan zijn dat Van Egmond de boel leidt.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Maarten Bosboom
Dat AH inzet op groei is inderdaad niet verrassend. En dat Van Egmond vast stelt dat 'de manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken, enorm in beweging is', is nogal een open deur.

Het zou Van Egmond sieren dat ze zich als topvrouw van de retailer hard maakt om haar klanten bewuster te maken van het belang van een gezonde leefstijl met bijbehorende gezonde producten. En daarmee dus een rol opeist in beweging die gaande is. Dat zou pas een verrassend strategische keuze zijn. Mits goed en oprecht uitgevoerd volgt de groei dan vanzelf wel.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie