Marit van Egmond, de nieuwe ceo van Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam. Daarmee wil zij de focus leggen op drie dingen: specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. Het team dat vanaf 6 mei operationeel is, bestaat uit:
• Nic Brassey, HR directeur (ad interim)
• Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten
• Marco van Grinsven, directeur distributie & transport
• Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food
• Rob Heesen, directeur foodservice & concepten
• Constantijn Ninck Blok, directeur vers
• Philip Padberg, directeur e-commerce
• Hendrik Jan Roel, financieel directeur
• Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie
• Sonja Boelhouwer, directeur winkels
To go
Albert Heijn zet – niet verrassend - in op groei. Daartoe moet het nieuwe managementteam de verschillende activiteiten van Albert Heijn geïntegreerd aansturen. Die verschillende activiteiten zijn de ruim duizend fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, veelgebruikte apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Extra aandacht moet er komen voor groeigebieden zoals vers, digital, e-commerce en foodservice-concepten.
Van Egmond: ‘De lijnen binnen Albert Heijn worden korter. Dat maakt het bedrijf nog flexibeler en klantgerichter.’ De stap komt mede voort uit ‘belangrijke inzichten’ die Van Egmond opdeed uit gesprekken met klanten, collega’s in winkels, distributiecentra en het hoofdkantoor, franchisenemers, leveranciers, ondernemingsraad en belangenorganisaties. Die gesprekken voerde zij in haar eerste honderd dagen als algemeen directeur.
Waar liggen de groeikansen?
Van Egmond stelt vast dat de manier waarop mensen in Nederland bezig zijn met eten en drinken, enorm in beweging is. ‘De foodretailmarkt is daardoor flink aan het veranderen. Dat biedt veel groeikansen.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Het zou Van Egmond sieren dat ze zich als topvrouw van de retailer hard maakt om haar klanten bewuster te maken van het belang van een gezonde leefstijl met bijbehorende gezonde producten. En daarmee dus een rol opeist in beweging die gaande is. Dat zou pas een verrassend strategische keuze zijn. Mits goed en oprecht uitgevoerd volgt de groei dan vanzelf wel.