De naam Leaseplan verdwijnt nog dit jaar uit Nederland, waarschijnlijk ergens in het derde kwartaal. Dit zeft ceo Tim Albertsen van ALD Automotive in een interview met Business Insider. ALD nam ’s lands grootste leasebedrijf vorig jaar over en werd goedgekeurd door de aandeelhouders en Brussel.
Albertsen ziet steeds meer vraag naar duurzame oplossingen vanuit zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. ‘En daarom zullen we ons in de komende jaren steeds meer op deze markt gaan bewegen. Dat doen we met nieuwe producten en innovaties.’ Voor consumenten komen nieuwe abonnementsvormen, ook omdat er behoefte is aan flexibiliteit.
Bij de nieuwe ambities hoort volgende de topman ook een nieuwe naam. ‘Ja, het is een enorme stap om de merknamen ALD en Leaseplan achter ons te laten. Het zijn namen die bekend zijn, waarde hebben en vertrouwen oproepen. Maar toch vinden we dat een nieuwe naam beter bij onze toekomstvisie past’, zegt hij tegen Business Insider. Details over de naam en de exacte planning wil hij niet kwijt.
Een nieuw merk dat hun duurzame ambities weerspiegelt? Kan dat niet met de huidige merknamen? Ze begrijpen duidelijk niet dat duurzaamheid een commodity is en blijft. Een hygiënefactor waarmee je een merk niet duurzaam kunt onderscheiden. Jammer dit!