KPN gaat met de campagne terug naar de roots van het 140 jaar oude merk en wil zich neerzetten als 'de kwaliteitsprovider van Nederland'. Het merk, dat begin dit jaar aankondigde afscheid te nemen van het gros van de sublabels inclusief Telfort en XS4ALL, wil alle klantgroepen in de verschillende segmenten bedienen.
Yvette Belt-Beekman, director brand & marketing communicatie KPN: 'Dat betekent dat we met het KPN-merk een nóg grotere groep Nederlanders willen aanspreken. Wij hebben daar een geweldige uitgangspositie voor. Met "Het netwerk van Nederland" willen we laten zien dat KPN een wezenlijk onderdeel is van de samenleving en het netwerk is dat alle Nederlanders en alle Nederlandse bedrijven met elkaar verbindt.'
Groene vormen
De nieuwe campagnestijl werd ontwikkeld door designbureau Dietwee in samenwerking met ACHTUNG! mcgarrybowen. Bart Heideman, design director bij ACHTUNG! mcgarrybowen vertelt: 'Met de nieuwe campagnestijl willen we heel Nederland laten voelen dat KPN zich blijft vernieuwen, maar het merk moet wel sympathiek en toegankelijk blijven. De nieuwe campagnestijl is geoptimaliseerd om tot zijn recht te komen in het digitale tijdperk.'
Tirso Francés, creative director bij Dietwee, vult aan: 'De groene vormen zijn een visuele vertaling van de rol van KPN in Nederland en zijn een sterk en herkenbaar grafisch element. Ze symboliseren de verbinding tussen alles wat er op ons netwerk plaatsvindt en zorgen voor een duidelijke merkherkenning.'
Officiele aftrap
De nieuwe merkfilm fungeert als officiële aftrap van de campagne, die de afgelopen weken ook al te zien was in het straatbeeld. Uitgangspunt van de nieuwe merkfilm is dat een netwerk niets is zonder de mensen binnen dat netwerk.
De campagne is het eerste werk dat voortkomt uit de nieuwe samenwerking na de in juli door ACHTUNG! mcgarrybowen gewonnen pitch. KPN nam na zes jaar afscheid van N=5 dat ook werkte voor Telfort en XS4ALL.
Credits
Opdrachtgever: KPN
Agency: ACHTUNG! mcgarrybowen
Design: Dietwee i.s.m. ACHTUNG! mcgarrybowen
Productie: CANADA (film), Jones Kuhne (fotografie)
Regie: MANSON
Fotografie: Bibian Bingen, Casper Kofi
Muziek: Antfood
Post-productie: The Ambassadors
Grading: Joppo @ de Grot
Mediabureau; Mindshare, Greenhouse Group