KPN lanceert nieuwe merkcampagne ‘Het netwerk van Nederland’
KPN gaat met de campagne terug naar de roots van het 140 jaar oude merk en wil zich neerzetten als 'de kwaliteitsprovider van Nederland'. Het merk, dat begin dit jaar aankondigde afscheid te nemen van het gros van de sublabels inclusief Telfort en XS4ALL, wil alle klantgroepen in de verschillende segmenten bedienen.
Yvette Belt-Beekman, director brand & marketing communicatie KPN: 'Dat betekent dat we met het KPN-merk een nóg grotere groep Nederlanders willen aanspreken. Wij hebben daar een geweldige uitgangspositie voor. Met "Het netwerk van Nederland" willen we laten zien dat KPN een wezenlijk onderdeel is van de samenleving en het netwerk is dat alle Nederlanders en alle Nederlandse bedrijven met elkaar verbindt.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGroene vormen
De nieuwe campagnestijl werd ontwikkeld door designbureau Dietwee in samenwerking met ACHTUNG! mcgarrybowen. Bart Heideman, design director bij ACHTUNG! mcgarrybowen vertelt: 'Met de nieuwe campagnestijl willen we heel Nederland laten voelen dat KPN zich blijft vernieuwen, maar het merk moet wel sympathiek en toegankelijk blijven. De nieuwe campagnestijl is geoptimaliseerd om tot zijn recht te komen in het digitale tijdperk.'
Tirso Francés, creative director bij Dietwee, vult aan: 'De groene vormen zijn een visuele vertaling van de rol van KPN in Nederland en zijn een sterk en herkenbaar grafisch element. Ze symboliseren de verbinding tussen alles wat er op ons netwerk plaatsvindt en zorgen voor een duidelijke merkherkenning.'
Officiele aftrap
De nieuwe merkfilm fungeert als officiële aftrap van de campagne, die de afgelopen weken ook al te zien was in het straatbeeld. Uitgangspunt van de nieuwe merkfilm is dat een netwerk niets is zonder de mensen binnen dat netwerk.
De campagne is het eerste werk dat voortkomt uit de nieuwe samenwerking na de in juli door ACHTUNG! mcgarrybowen gewonnen pitch. KPN nam na zes jaar afscheid van N=5 dat ook werkte voor Telfort en XS4ALL.
Credits
Opdrachtgever: KPN
Agency: ACHTUNG! mcgarrybowen
Design: Dietwee i.s.m. ACHTUNG! mcgarrybowen
Productie: CANADA (film), Jones Kuhne (fotografie)
Regie: MANSON
Fotografie: Bibian Bingen, Casper Kofi
Muziek: Antfood
Post-productie: The Ambassadors
Grading: Joppo @ de Grot
Mediabureau; Mindshare, Greenhouse Group
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidIk dacht altijd dat XS4All de kwaliteitsprovider van Nederland was.
Netwerk van Nederland!!!
mooie commercial Mooie film mooie praatjes.
Helaas alleen maar uitsloven helaas dat dure geïnvesteerde geld voor commerciële reclame is niets zeggend .
De eigen expertise helaas voor mij en vele andere en misschieten en ook nu nog KPN klanten.
De affaire tussen XS4ALL en KPN haalt het hoogte punt van de show wel.
Twee organisaties die al jaren twee aparte zelfstandige succesvolle partijen waren. Helaas voor XS4ALL KPN slecht nieuws al jaren het gesteggel waarom? laat elkaar gaan.
KPN heeft in mijn idee allang gefaald.
En heeft oogkleppen voor de effecten hiervan.
Wat voor negatief effect het heeft om xs4all zo te blijven vastzetten ten behoeve Cambridge Namen.
laat zien dat KPN zonder deze kleine groep niets zelf kan misschien?
Juridisch hebben ze natuurlijk gelijk.
Maar het anker zinkt verder en nu trekken ze XS4all mee het graf in als ze echt het netwerk van Nederland willen zijn houden ze van transparantie mooie samenwerkingen en investeringen in de toekomst.
Mooie reclame presenteren heeft totaal geen betekenis.
Netwerk van Nederland?
Analoog waren ze 110 jaar geleden overal als eerste maar we zitten allang niet meer in dat koperen tijdperk waar het glas goed ligt oké.
En dat is lang niet overal als het wel is is het nog erger omdat er nog heel lang grof geld voor een te langzame verbinding word betaald.
Kpn die alle klanten nog grofweg laat betalen voor 88% koper in Nederland traag slecht.
Zo lang mogelijk de klant laten betalen voor een koperen lijn.
En zelfs de hele goede klantenservice en behulpvaardigheid van alle medewerkers is niet voldoende meer.
Hoge beloningen voor directieleden flink betalen.
terwijl de meeste medewerkers die er hard voor werken dit niet mee vieren maar wel goed opgeleid onzin moeten verkopen.
laat staan investeren in heel Nederland jammer maar gemiste kans laat Xs4all gaan.
En begin opnieuw transparant en nuchter onder een en dezelfde naam kijk naar voren Kpn anders kan het zijn dat heel Nederland zegt wij gaan verder.