Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema grijpt hard in op visuele merkidentiteit, kijk maar naar de commercial

Hema maakte samen met reclamebureau Alfred International een aantal radicale keuzes. Dit is hun uitleg.
De eerste nieuwe commercial
De eerste nieuwe commercial
© Hema
De eerste nieuwe commercial
De eerste nieuwe commercial
© Hema

Als er een ding is dat sterk blijft hangen uit het verhaal dat Hema en reclamebureau Alfred International vertellen over het werk dat zij in de afgelopen zomermaanden hebben verricht, dan is dat het vierkant. Het logo van Hema – waar nu op pixelniveau wel wat aan gesleuteld is, maar dat zien alleen de fijnproevers – was al vierkant. Niet alleen heeft Hema nu aan elke hoek een pijler gehangen (Kwaliteit, Prijs, Design en Duurzaamheid), ook wordt het vierkant de basis van de beeldtaal. Zo start en eindigt elke commercial vanaf nu met een vierkant. Wat daar tussenin gebeurt… dat kan van alles zijn.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in