Overslaan en naar de inhoud gaan

Ranja lanceert horecapropositie

Na de herlancering van het merk in 2015, en het meerderheidsbelang van Vrumona dit voorjaar, nu de eerste merkverbreding.
Ranja Fruitmix
Ranja Fruitmix
© Foto: Jochem Schouten
Ranja Fruitmix
Ranja Fruitmix
© Foto: Jochem Schouten

Limonadesiroopmerk Ranja (voor 51 procent eigendom van Vrumona, de rest in handen van Nederlands MerkGoed), komt met een horecapropositie. Het betreft 20 cl-flesjes met een koolzuurvrije drank op basis van water en natuurlijk vruchtensap: Ranja Fruitmix Aardbei & Framboos.

related partner content for mobile comes here

Jochem Schouten van Nederlands MerkGoed zegt dat er 19 kcal per 100 ml inzit en dat de drank geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen bevat. (Ter vergelijk, bij een gewone Fristi is dat 65 kcal, bij een appelsap is dat 46 kcal.) Schouten: 'Tot voor kort waren er weinig verantwoorde kinderdrankjes verkrijgbaar in de horeca.'

Vrumona en Nederlands MerkGoed denken met de lancering in te spelen op de steeds groter wordende vraag naar 'smaakvolle en verantwoorde producten binnen de horeca'.

In een recent interview met de voormalig topman van Vrumona, Murk Spits, lichtte hij al een tipje van de sluier op van de plannen met Ranja. Hij zei toen: 'We willen we de drijvende kracht zijn in het reduceren van calorieën in elk segment waar we spelen. Ook bij Ranja is die missie leidend. Puur gekeken naar calorieën, zit Ranja wat betreft de siropen 20 procent onder het gemiddelde. Ons startpunt is dus al lager en wij gaan dat met alles wat we aan het doen zijn met R&D verder terugbrengen.'

Overigens noemde Spits het 'schokkend' dat kinderen nog veel te veel Chocomel en Fristi drinken. 'Die zitten stevig boven de 60 calorieën per 100 ml. Dat is echt schokkend! En daar willen we ook gewoon tegen optreden. Maar dan moeten we iets bieden. We hadden binnen ons portfolio nog niet echt een kinderpropositie. Nu dus wel.’

Lees het volledige interview met Spits hier.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in