Overslaan en naar de inhoud gaan

Opel goes Bauhaus op IAA in Frankfurt: ‘OPELHAUS 120’

Opel verlegt het accent op de autobeurs van auto-expositie naar beleven van het merkimago.
OPELHAUS 120
OPELHAUS 120
© Opel
OPELHAUS 120
OPELHAUS 120
© Opel

Toe maar. ‘Een intense beleving van traditie van een Duits merk met 120 jaar autoproductie gekoppeld aan ruimdenkende vernieuwing.’ Opel’s aankondiging van zijn stand op de IAA, de belangrijkste autobeurs van Europa, staat vol met marketingidioom als ‘beleving’, ‘merkimago’ en ‘een consistente look en feel’. Niet de nieuwe modellen staan centraal, maar het gedurfde, pure, Duitse karakter van het merk.

related partner content for mobile comes here

De vormgeving van de Opel-stand op de beurs, is bedoeld als een hommage aan Bauhaus, de vormgevingsopleiding die in 1919 een revolutie – modern en functioneel - ontketende die nog altijd zichtbaar is. Anno 2019 (honderd jaar later dus), noemt Opel zich ‘modern en ruimdenkend’ en wil het zichzelf van traditie naar toekomstige automobiliteit brengen.

Elektrische Corsa
Elektrische Corsa Opel

Warm Opel-geel

‘OPELHAUS 120’ (het getal staat symbool voor 120 jaar autoproductie die Opel dit jaar viert), wordt gekenmerkt door ‘duidelijke structuren met uitgebalanceerde proporties’. Opel: ‘De voor dit standconcept ontwikkelde materialen zullen ook op toekomstige autoshows worden gebruikt om ervoor te zorgen dat het merk een consistente look en feel uitstraalt.’

De gang naar elektrisch wordt door Opel in Frankfurt niet alleen vormgegeven met het tonen van de Corsa-e, de Opel Grandland X plug-in hybrid en de Corsa-e Rally (‘de eerste volledig elektrische rally-auto voor klantenteams ter wereld’). Nee, het highlight van het OPELHAUS zal het ‘e-Path’ zijn. Opel: ‘Verlicht in warm Opel-geel, dat op treffende wijze de lineaire structuur van de stand doorbreekt. Het is het hart van “Opel goes electric!”’

Modern en functioneel
Modern en functioneel Opel

e-Path

De visie van Opel op ‘modern en functioneel’ anno nu: ‘Middenin de lichtbaan staat de nieuwe Opel Corsa-e – de elektrische auto voor iedereen – in de schijnwerpers op een rond podium. Het e-Path loopt door in de achterwand van de stand tot aan de bovenzijde waar de legendarische Opel Elektro-GT en de Corsa-e Rally worden geshowd. Samen vormen zij een brug tussen verleden en toekomst en staan ze symbool voor de ontwikkeling van elektrische mobiliteit en de wijze waarop het merk iedereen meeneemt op weg naar toekomstige mobiliteit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in