‘Geluid is een krachtiger medium dan beeld’
Een sonic identity, met een soundlogo, draagt bij aan de herkenbaarheid van grote merken. Mastercard ontwikkelde er onlangs een.
Begin dit jaar schrapte Mastercard de naam uit het logo en behield alleen de iconische rode en gele overlappende cirkels. Kort daarna werd de nieuwe ‘sonic identity’ geïntroduceerd. Deze keer in CMOtalk marketing & communication director Marene Arnold over het belang van sonic branding en haar voornaamste lessen daarbij.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHeel goed initiatief van MC. Geluid is voor een mens van groot belang. Aan de andere kant is het moeilijk om het 'levend' te houden. Geluid waar we aan gewend raken, wordt wel verwerkt, maar valt niet meer op. We worden 's nachts wakker van voetstappen op het grindpad, maar niet van de knetterende bromfiets die voorbij rijdt. Verschillende uitvoeringen is dan slim. Maar dan heb je weer een ander probleem. Welke uitvoering werkt bij wat het beste? Welke uitvoering zet de koopknop aan, als het gaat om commercials bijvoorbeeld.