Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Geluid is een krachtiger medium dan beeld’

Een sonic identity, met een soundlogo, draagt bij aan de herkenbaarheid van grote merken. Mastercard ontwikkelde er onlangs een.
Marene Arnold, Marketing & Communication Director van Mastercard
Marene Arnold, Marketing & Communication Director van Mastercard
Marene Arnold, Marketing & Communication Director van Mastercard
Marene Arnold, Marketing & Communication Director van Mastercard

Begin dit jaar schrapte Mastercard de naam uit het logo en behield alleen de iconische rode en gele overlappende cirkels. Kort daarna werd de nieuwe ‘sonic identity’ geïntroduceerd. Deze keer in CMOtalk marketing & communication director Marene Arnold over het belang van sonic branding en haar voornaamste lessen daarbij. 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Vladimir den Baars

Heel goed initiatief van MC. Geluid is voor een mens van groot belang. Aan de andere kant is het moeilijk om het 'levend' te houden. Geluid waar we aan gewend raken, wordt wel verwerkt, maar valt niet meer op. We worden 's nachts wakker van voetstappen op het grindpad, maar niet van de knetterende bromfiets die voorbij rijdt. Verschillende uitvoeringen is dan slim. Maar dan heb je weer een ander probleem. Welke uitvoering werkt bij wat het beste? Welke uitvoering zet de koopknop aan, als het gaat om commercials bijvoorbeeld.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in