Twee merken hebben de begrafenis van acteur Philip Seymour Hoffman proberen te hijacken, meldt The New York Post.
Actrice Amy Adams had tijdens de begrafenis een tas van het merk Valentino bij zich. De pr-dame, ofwel ‘celebrity relations manager’ van het merk dacht daar handig op in te spelen met een mail (met tikfouten) aan journalisten en bloggers:
‘We zijn blij dat Amy Adams 6 februari de Valentino Garavany Rockstud Duble-tas uit de lente-/zomercollectie.’ De juiste naam van de tas is de Valentino Garavani Rockstud Double.
Na verontwaardigde reacties kwam Valentino met een excuses. Een woordvoerder zei dat ze zich niet bewust waren van het feit dat de foto’s van Adams werden genomen bij Hoffmans begrafenis (hoewel dat wel uit het bijschrift van de foto blijkt). Ze noemt het een onschuldig foutje.
Een woordvoerder van de actrice meldde dat Adams het verschrikkelijk vindt dat de suggestie is gewekt dat ze mee zou doen aan een promotie op dat moment.
Het merk bevestigde dat de actrice niets te maken had met de promotie e-mail.
De New York Post meldt ook dat genodigden voor de begrafenis laarzen zouden hebben ontvangen van Ugg, in de hoop dat zij die zouden dragen en de Uggs dus op foto’s zouden komen. ‘Het weer in New York “sucks”.’
Een woordvoerder van UGG Australia gaf aan dat de beroemheden er juist zelf om hadden gevraagd.
NB. Wat wellicht nog schokkender is, is het prijskaartje dat volgens de krant aan de ‘Valentino Garavani Rockstud Double’ hangt: 3.275 dollar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!