Tijdens de Effie-uitreiking in het Amsterdamse Concertgebouw kregen Jumbo & Alfred International twee Effies: goud voor de merkcampagne en zilver voor de WK-inhaakcampagne (‘We geven ze op hun Donders’).
In totaal werden 12 Effies uitgereikt: naast het goud waren er 6 zilveren en 5 bronzen Effies.
Zilver was er, behalve voor Jumbo, ook voor Andrélon van Unilever en J. Walter Thompson Amsterdam, ‘NIX werkt’ van ministerie Volksgezondheid Welzijn en Sport en Roorda, Philips Airfryer van Philips en Carat, ‘Robijn met Zwitsal geur’ Unilever en J. Walter Thompson en Skoda's '14% Experiment’ van Skoda en Selmore.
De 5 bronzen Effies gingen naar 'Tim en Tom Coronel die slapende autorijders wakker toeteren’ van Allsecur en Alfred International, de ‘Dubbelfrisss Smaakbattle’ van FrieslandCampina Riedel en Achtung!, ‘Hoe Hak uit de pot en op het bord kwam’ van Hak, Etcetera en Initiative, ‘Van oubollige oude kaas naar eigentijdse oude kaas met karakter’ van Old Amsterdam, Etcetera en Initiative, en ‘Simyo Vriendendeal’ van Simyo en Kokoro Amsterdam.
Er waren dit jaar 34 cases ingezonden.
Vorig jaar werd er ook maar één gouden Effie uitgereikt; die was toen voor Triodos Bank en reclamebureau Dawn. Daarnaast was er 4 keer zilver en 9 keer brons, uit 39 inzendingen.
Lees alles over de Effies, Het Grote Marketingcongres en het 24Festival 2015 in ons dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!