Premium

Jumbo, Achtung! en Telfort winnen hoofdprijzen bij SAN

Behalve de ABC Accenten werden ook 31 SAN Accenten uitgereikt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij de uitreiking van SAN Accenten, vanavond in Hilversum, is Jumbo uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar. Achtung! werd bekroond als Bureau van het Jaar en Telfort kreeg het Consistent Accent. SAN Accent New kids on the Block ging naar bureau Superhero Cheesecake.

Er werden 31 SAN Accenten uitgereikt. Bij de bureaus was FHV BBDO de grote winnaar met vier Accenten. Achtung! , Alfred International en TBWA\ (Neboko) nemen elk drie Accenten mee naar huis.

Bij de adverteerders kreeg Jumbo drie Accenten. KLM, Vodafone en SNS Bank wonnen elk twee Accenten. Jumbo werd bovendien unaniem verkozen tot Adverteerder van het Jaar 2014; daarmee troefde de supermarktketen NS en Triodos bank af.

Jumbo
Jumbo onderscheidde zich in 2014 niet alleen met opvallende campagnes als het ‘juichpak’ van Roy Donders en de – overigens omstreden - kerstactie, maar vooral doordat het zich met succes profileerde als ‘supermarkt voor gezinnen’.

.

Achtung!
Drie bureaus streden dit jaar om de titel Bureau van het Jaar. Naast Achtung! waren dat Alfred International en N=5.

‘Achtung! laat onmiskenbaar de weg naar morgen zien!’, vatte de jury zijn keuze voor het Bureau van het Jaar samen. Achtung! heeft een goed uitgewerkte filosofie en zet ook echt iets in beweging.

Telfort
Telfort werd winnaar van het Consistent Accent 2014. Al vijf jaar wordt, amen met N=5, met succes voortgeborduurd op dezelfde merkstrategie: een smartphone met een abonnement minder duur aanbieden, ofwel: ‘Dezelfde kwaliteit, maar dan supervoordelig.’

Behalve Telfort waren ook Calvé Pindakaas en Andrélon genomineerd.

.

Hieronder alle 31 SAN Accenten:
 

BUSINESS-TO-BUSINESS

Verder met financieren
Adverteerder ABN Amro
Bureau Selmore Creative Agency, i.s.m. The Ambassadors, Universal Media

De best bekeken media van Nederland
Adverteerder de Persgroep Nederland
Bureau TBWA\Neboko

De WHY van Zorg van de Zaak
Adverteerder Zorg van de Zaak
Bureau XXS Amsterdam, i.s.m. LikeFriends, Vizeum

 

CORPORATE
Introductie nieuwe ­positionering NS
Adverteerder NS, NS International
Bureau N=5, i.s.m. Initiative/Mediabrands

The power of The People Network
Adverteerder TNT
Bureau ETCETERA, i.s.m. DesignBridge, PHD, PostPanic, Gutenberg Networks, ­Rednun, Superhero Cheesecake

Vera’s Concert
Adverteerder Vodafone
Bureau ACHTUNG!, i.s.m. Blyde, Biko, WeFilm & Amp.

CORPORATE

personeel

Wervingscampagne Korps CommandoTroepen
Adverteerder Ministerie van Defensie
Bureau Steam

This is nhow
Adverteerder nhow Roterdam/NH Hotel Group
Bureau IN10 Communicatie


DIENSTVERLENING
KLM Customer Service
Adverteerder KLM Royal Dutch Airlines
Bureau DDB & Tribal Amsterdam

VriendenDeal
Adverteerder Simyo
Bureau KOKORO Amsterdam, i.s.m. Resoluut, Welikemilk, Freshbridge, Poort80, Ferdi Koomen

KLM Sherlock
Adverteerder KLM Royal Dutch Airlines
Bureau DDB & Tribal Amsterdam

Radio Advantages
Adverteerder Vodafone
Bureau ACHTUNG!, i.s.m. Sound Circus


DIENSTVERLENING FINANCIEEL
OHRA maakt verzekeren mobiel
Adverteerder OHRA
Bureau Joe Public Take-Away Advertising

Heel Normaal
Adverteerder SNS Bank
Bureau FHV BBDO, i.s.m. VBAT, Vizeum, COOPR, Pluspoint, LBi, Onze Kapel

Valerio vraagt het
Adverteerder Zilveren Kruis Achmea
Bureau FHV BBDO, i.s.m. Greenberry, OMD, The online company


DURABLES
Histor Knoeikunst
Adverteerder PPG Coatings Nederland
Bureau LEMZ


MINI GoPro Proefrit
Adverteerder MINI
Bureau Kingsday, i.s.m. Mikeroelofs.eu, Universal Media, The Publisher’s Wife,|
AvK Brand Events

Van Gils proud tailor KNVB and supporter of wild lions
Adverteerder Van Gils Fashion
Bureau Orchestra, i.s.m. Brenninkmeijer & Isaacs, ConversionMob, BrandWebbing, Coebergh PR, RauwCC

EXCELLENT
Jumbo. Kijk, daar zeg ik ­hallo tegen
Adverteerder Jumbo Supermarkten
Bureau Alfred International, i.s.m. Vijf890, VGS Communicatie, BPN/UM

De Juichpakkenkoorts van Jumbo
Adverteerder Jumbo Supermarkten
Bureau Alfred International, i.s.m. RTL Nederland, BPN/UM, Vijf890

Heel Normaal|
Adverteerder SNS Bank
Bureau FHV BBDO, i.s.m. VBAT, Vizeum, COOPR, Pluspoint, LBi, Onze Kapel

FAST MOVING
DubbelFrisss Smaakbattle
Adverteerder FrieslandCampina, Riedel
Bureau ACHTUNG!, i.s.m. Social 1nfluencers, Het PR Bureau, MEC Nederland

Raad de Smaak
Adverteerder PepsiCo, Lay’s
Bureau Red Urban, i.s.m. FHV BBDO, OMD, Proud Design, LikeFriends, Jelle Kolleman, Aorta
Kom. Soep.
Adverteerder Unilever, Unox
Bureau TBWA\Neboko


NON-PROFIT EN OVERHEID
Er kan zoveel meer dan je denkt
Adverteerder Nationale Vereniging de Zonnebloem
Bureau DEAR

Stap van de olifant af
Adverteerder World Animal Protection
Bureau FHV BBDO, i.s.m. RooieJoris, Mini Vegas, OMD

 

RETAIL
Drie Dwaze Dagen 2014 (Three Crazy Days)
Adverteerder De Bijenkorf
Bureau Xsaga

Feestdagen Sint & Kerst
Adverteerder bol.com
Bureau ETCETERA, i.s.m. MEC

De Juichpakkenkoorts van Jumbo
Adverteerder Jumbo Supermarkten
Bureau Alfred International, i.s.m. RTL Nederland, BPN/UM, Vijf890

No Logo
Adverteerder McDonald’s
Bureau TBWA\, i.s.m. Tribal DDB, OMD

VRIJE TIJD
Het echte meisje met de parel
Adverteerder Het Mauritshuis
Bureau Publicis/KOEN, i.s.m. Zenith Optimedia

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie