Tegelijk met de introductie van een nieuwe collectie hockeysticks heeft het Nederlandse hockeymerk een agumented reality app uitgebracht. Door een scan te maken van de hockeystick krijt de gebruiker op de hockeystick een video met extra informatie.
Met de interactieve hockeystick wil Cyclone de informatievoorziening in sportspeciaalzaken verbeteren. Wil Hoebergen, oprichter van Cyclone: 'Vlak voor het nieuwe sportseizoen worden de sportspeciaalzaken overspoeld met klanten. Die kunnen ze niet allemaal direct te woord staan. Met de interactieve hockeystick bieden wij een tool waarmee we klanten van de juiste informatie voorzien.'
Wanneer het hockeyseizoen is begonnen, zal er andere content op de hockeysticks verschijnen. Te denken valt aan tophockeyers die 'gave trucs' voordoen of een trainer die tips & trics geeft. Om hockeyliefhebbers te laten kennismaken met augmented reality zijn er in de sportspecialaalzaken gratis hockey-ansichtkaarten verkrijgbaar die zijn verrijkt met augmented reality.
Voor de ontwikkeling van de applicatie schakelde Cyclone het Eindhovense bureau Dutch Rose Media in.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!