Premium

IDC: markt voor wearables groeit in 2020 naar 237 miljoen apparaten

Dit jaar worden er 110 slimme horloges en polsbanden verkocht, zo is de voorspelling.

Het aantal verscheepte apparaten groeit hiermee met 38,2 procent ten opzichte van 2015, zo schrijft IDC in zijn Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. 

IDC denkt dat meerdere fabrikanten en merken snel in deze markt zullen stappen. Daarnaast worden consumenten steeds enthousiaster. Er worden dit jaar 100 miljoen horloges en polsbanden verkocht, maar ook 9,8 miljoen andere soorten wearables in kleding, zonnebrillen en headsets.

Slimme horloges vormen nu een kwart van de verkoop, en dat groeit naar een derde.

Tegelijkertijd komt er een categorie bij van de ‘smarter watch’ – een gewoon horloge dat geen apps kan draaien, maar wel extra functies heeft, zoals een stappenteller of een functie die je slaap bijhoudt.2

Apple grootste
Apple blijft marktleider, ondanks het feit dat verkoop van de Apple Watch dit jaar zal afnemen vanwege de komst van een nieuw model. Google met Android Wear volgt op de tweede plek. 

Samsung’s Tizen blijft een kleinere rol spelen, net als modellen op Android. Pebble heeft een groep trouwe gebruikers, maar zal op de middellange termijn toch terrein verliezen, denkt IDC.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie