Premium

Hogesnelheidstrein Eurostar lanceert campagne ‘Together we go further’

De campagne markeert het samengaan van de merken Eurostar en Thalys.

L'Étoile du Nord dans la vitre de la fenêtre

Hogesnelheidstrein Eurostar lanceert de campagne ‘Together we go further’. Het is de eerste campagne na de eenwording van de twee treinbedrijven Eurostar (Brits) en Thalys (Frans-Belgisch), dat wordt voortgezet onder de merknaam Eurostar. Die eenwording is per 1 oktober – na een lange periode van voorbereiding – definitief geworden. De slogan ‘Together we go further’ moet de band met klanten benadrukken en bovendien de mogelijkheid om reizigers nog verder te brengen met hun uitgebreide treinnetwerk. Dit is de campagne, die is ontwikkeld door adam&eveDDB en DDB Paris:

Together We Go Further - Eurostar (English)

Een 3D-ster in de commercial, genaamd The Spark, verbindt de realiteit met de magie van reizen en moet de link tussen Eurostar en reizigers symboliseren. De advertentie wordt in vijf landen gelanceerd en wordt ondersteund door een postercampagne, waarbij tien kunstenaars visuals creëren zie verderop in dit bericht.

François Le Doze, chief commercial officer bij Eurostar, heeft het over een ‘vernieuwende campagne’. Le Doze: ‘De campagne wil de inspirerende ervaring van het ontdekken van Europa en verschillende culturen tot leven brengen.’

 

Waarnaartoe?
Waarnaartoe?

De standaard worden

Het doel achter de nieuwe campagne is om tegen 2030 jaarlijks 30 miljoen passagiers te vervoeren en ‘de standaard te worden voor duurzaam reizen in Europa’. Een belangrijk instrument daarin moet het nieuwe loyaliteitsprogramma van de hogesnelheidstrein worden, genaamd Club Eurostar. Daarin worden leden beloond met spaarpunten voor hun uitgegeven treinreis-euro.

Kleine voetafdruk
Kleine voetafdruk

Bordeauxrood

Het nieuwe logo is geïnspireerd op de oorspronkelijke North Star, die Parijs, Brussel en Amsterdam verbond. Matthieu Quyollet, chief business development & integration officer bij Eurostar, vertelt in een interview met Adformatie afgelopen voorjaar over de keuzes die gemaakt werden in aanloop naar de nieuwe visuele identiteit. In dat interview meldt Quyollet overigens ook dat de Thalys-treinen hun vertrouwde bordeauxrode kleur behouden. ‘Want het voegt niets toe voor onze reizigers als we treinen wekenlang stil moeten zetten om zowel interieur als exterieur aan te passen. En dat is nog los van de enorme kosten die het met zich mee zou brengen. Aan het eind van dit jaar verdwijnt wel de merknaam Thalys van de trein en dan komt de merknaam in het nieuwe design erop. Dat geldt ook voor de huidige Eurostar-treinen.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie