Maar tegelijkertijd hangt het wel in de lucht: we zijn 'n beetje moe van alsmaar méér, méér, méér...
In het Nederlands Dagblad van vandaag een verhaal over een reclamebureau dat voor minder consumptie en dus minder reclame pleit.
Reclamebureau Artmiks is een campagne gestart om mensen aan te sporen minder te consumeren: Less Feels Better .
'Als je succesvol bent, koop je meer, gebruik je meer, heb je meer. Helaas doet al dit 'meer' onze planeet niet veel goeds: het heeft onophoudelijke druk op energiebronnen en het ecosysteem tot gevolg', opent directeur Marco de Boer van het Amsterdamse bureau ons de ogen.
Artmiks heeft Less Feels Better overigens zelf opgezet, het is geen idee van een adverteerder of andere spijtoptant.
De campagne bestaat uit diverse onderdelen. Zo zijn er stickers met de tekst Spending Less Feels Better om op euromunten te plakken.
De campagne moet minstens een jaar gaan duren. Wie wil, kan een eigen deelproject starten en ondersteunen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!