Het moet niet gekker worden: reclamebureau wil minder consumptie

Het is toch een beetje alsof de autofabrikant zegt dat we minder moeten rijden. Of de luchtvaartmaatschappij die vraagt of we niet wat minder ver kunnen vliegen...

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar tegelijkertijd hangt het wel in de lucht: we zijn 'n beetje moe van alsmaar méér, méér, méér...

In het van vandaag een verhaal over een reclamebureau dat voor minder consumptie en dus minder reclame pleit.

Reclamebureau is een campagne gestart om mensen aan te sporen minder te consumeren: Less Feels Better .

'Als je succesvol bent, koop je meer, gebruik je meer, heb je meer. Helaas doet al dit 'meer' onze planeet niet veel goeds: het heeft onophoudelijke druk op energiebronnen en het ecosysteem tot gevolg', opent directeur Marco de Boer van het Amsterdamse bureau ons de ogen.

Artmiks heeft Less Feels Better overigens zelf opgezet, het is geen idee van een adverteerder of andere spijtoptant.

De campagne bestaat uit diverse onderdelen. Zo zijn er stickers met de tekst Spending Less Feels Better om op euromunten te plakken.

De campagne moet minstens een jaar gaan duren. Wie wil, kan een eigen deelproject starten en .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie