Talpa-zender SBS6 krijgt een make-over. Het logo verandert van het vertrouwde rood naar blauw. Daarnaast worden bestaande programma’s worden opgefrist, terwijl nieuwe presentatoren en formats hun intrede doen.
In een perscommuniqué laat zendermanager René Oosterman weten: ‘Daar hoort ook een nieuwe huisstijl voor de zender als geheel bij. Ik hoop dat onze kijkers en adverteerders het daarmee eens zijn.’
Net als bij het rode logo van 13 jaar geleden, tekende Bob van der Put voor het ontwerp.
Wat verandert er aan de positionering?
Op wat voor manier het merkprofiel verandert ten opzichte van het eerdere merkprofiel, daar geeft het bericht aan de pers geen antwoord op. Waarom was die herpositionering nodig? Hoe wordt die herpositionering vormgegeven? En op welke manier sluit het ontwerp van de nieuwe huisstijl daarop aan? Talpa houdt de kaarten voor de borst.
Het enige dat Oosterman erover kwijt wil is: 'Wij vonden het na 13 jaar de hoogste tijd om te vernieuwen. Dat onderstreept ook mooi de veranderingen die we met de zender aan het doorvoeren zijn.'
'Ik vind dat Bob een fris en eigentijds ontwerp heeft afgeleverd.'