Overslaan en naar de inhoud gaan

Herkenbaar SBS6-rood ingeruild voor blauw

De make-over zou onderdeel van een ‘zorgvuldige herpositionering’, maar wat dat precies inhoudt, vertelt Talpa niet.
Miniatuurvoorbeeld
© SBS6
Miniatuurvoorbeeld
© SBS6

Talpa-zender SBS6 krijgt een make-over. Het logo verandert van het vertrouwde rood naar blauw. Daarnaast worden bestaande programma’s worden opgefrist, terwijl nieuwe presentatoren en formats hun intrede doen.

related partner content for mobile comes here

In een perscommuniqué laat zendermanager René Oosterman weten: ‘Daar hoort ook een nieuwe huisstijl voor de zender als geheel bij. Ik hoop dat onze kijkers en adverteerders het daarmee eens zijn.’

Net als bij het rode logo van 13 jaar geleden, tekende Bob van der Put voor het ontwerp.

Wat verandert er aan de positionering?

Op wat voor manier het merkprofiel verandert ten opzichte van het eerdere merkprofiel, daar geeft het bericht aan de pers geen antwoord op. Waarom was die herpositionering nodig? Hoe wordt die herpositionering vormgegeven? En op welke manier sluit het ontwerp van de nieuwe huisstijl daarop aan? Talpa houdt de kaarten voor de borst.

Het enige dat Oosterman erover kwijt wil is: 'Wij vonden het na 13 jaar de hoogste tijd om te vernieuwen. Dat onderstreept ook mooi de veranderingen die we met de zender aan het doorvoeren zijn.'

 

RM: Waarom is wederom Bob van der Put gevraagd als je iets heel nieuws wil neerzetten?

RO: 'Ik vind dat Bob een fris en eigentijds ontwerp heeft afgeleverd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in