Herinneringen aan Cannes: Ramin Bahari

Adfo Cannes vraagt verstokte Cannes-gangers naar hun meest memorabele herinneringen. Vandaag: Ramin Bahari, independent creative.

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

Vorig jaar door What3Words: Een startup dat de wereld letterlijk opnieuw in kaart brengt per 3x3 meter. Een idee zo simpel, maar ongelofelijk groot. Een terechte innovation grand prix winnaar. Uitgevoerd zonder concessies.
 

 

Door welke spreker werd je weggeblazen en waarom?

&;Afgelopen jaar vond voor het eerst de &;Innovation Lions&; plaats. Ik had daar helaas geen toegangspas voor, maar met een beetje creativiteit stond ik binnen. Ik werd daar weggeblazen door een jonge spreker: Jude Gomila. Een vent van rond de 30 die investeerde in bio-technologie. Hij gaf een lezing over hoe bio sensoren binnenkort onze draagbare apparaatjes naar een heel nieuw niveau gaan tillen. Denk aan een app die de mineralen en vitamines in je bloed kan aflezen en advies geven over je na een avondje stappen je zelf het beste bij kan vullen. Sick!&;

 

Welke ontmoeting maakte het meeste indruk?

&;Oef, dat zijn er zo veel! De eerste keer dat ik in Cannes was deden we mee aan de Young Lions, daarom werden we uitgenodigd op de global DDB meeting met alle global CEO&;s en CCO&;s. Dat maakt wel redelijk indruk ja. Ook heerlijk om gelijk te merken dat zelfs op dat niveau iedereen heel relaxt en benaderbaar was.

Dan was er de keer dat we David Droga ontmoetten bij de Martinez. Hij had helaas vooral aandacht voor onze vrouwelijke bestuursleden. Tja, &;t blijkt ook maar een doorsnee reclamejongen te zijn die David.

 

Natuurlijk een niet te vergeten onze eigen Peter Pfaff, de buschauffeur van de JongeHonden bus, part-time creative director van DDB Kaapstad, part-time DJ. 

 

Welke zakelijke / professionele slag heb je daar geslagen?

‘Ik ben vier keer geweest. Twee keer als jongehonden-winnaar en twee keer als lid van het jongehonden-bestuur. Super mooie opening voor ieder gesprek. Voor mij dus vooral veel ge-netwerk en veel lol.’

Waar gáát Cannes (niet) over?

‘Jaloers terugkomen naar Nederland met eindeloos veel energie om het beter te doen.’

Meer over Cannes Lions 2016 in ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie