Voebalfans hoeven geen doelpunt van hun favoriete team te missen. Fragmenten uit de Champions League-wedstrijden die live te zien zijn bij SBS6 (dus ook PSV - Atletico) worden op Twitter door SBS6 (@sbs6) getweet. Vervolgens wordt de clip als promoted tweet verstuurd naar de doelgroep van UEFA Champions League-hoofdsponsor Heineken (inclusief de eigen volgers).
Het gaat hier om een toepassing van Twitter Amplify, een programma in het commeriële aanbod van Twitter. Amplify houdt in dat partners in staat worden gesteld om korte videoclips te versturen van grote tv-shows en sportevenementen en zo het bereik te vergroten onder een geselecteerd publiek. Uiteraard kunnen twitteraars de tweets ook weer retweeten.
In Nederland deden NOS en Samsung Mobile hiermee twee jaar geleden de eerste ervaringen op tijdens de Olympische Winterspelen. De Twitter Amplify-deal met SBS6 en Heineken is de grootste in Nederland tot nu toe en het doel van de betrokken bedrijven is 'om hiermee de volgende stap te zetten om de beleving van de UEFA Champions League-wedstrijden verder te verrijken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!