Hearst Netherlands zet influencermarketingtak op

Uitgever Hearst Netherlands wil met 'Influencer Solutions' adverteerders verschillende contentformats bieden.

Volgens de uitgever van onder meer Harper's Bazaar, Elle, Cosmopolitan en Quote is ‘Influencer Solutions’ een nieuwe benadering van influencer marketing, waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de eigen merken centraal staan. 'Met ‘Influencer Solutions’ speelt Hearst in op de trend waarbij er sprake is van een verschuiving van push naar pull marketing en een kritische consument die het (maatschappelijk) doel van een merk steeds belangrijker vindt.' 

Hearst onderscheidt drie typen contentmakers: experts, BN’ers en BI’ers (Bekende Influencers) en (micro) Influencers. Daarnaast zijn er drie lagen van impact: kwaliteit en vertrouwen, inspiratie en aspiratie en persoonlijk en dichtbij.

Alle content die de drie groepen influencers maken, wordt verspreid op de (owned) kanalen van de mediamerken van Hearst. 

Micro influencers 
Hearst kiest ervoor om te werken met (micro) influencers die gescout worden op talent en vaardigheden in plaats van op engagement alleen. 'Door zich te richten op talentvolle makers in plaats van influencers met slechts een groot bereik kan de content rekenen op meer engagement en hebben campagnes met een brandingpartner meer impact.' Behalve talentvolle makers die worden gescout op Instagram maken ook de eigen redacteuren van Hearst onderdeel uit van de influencer projecten. 

Cosmopolitan introduceerde in dit kader in juli haar Life Goal Network.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie