De haven van Amsterdam heeft een roemruchte geschiedenis. Maar ook vandaag de dag heeft de haven veel te bieden. Zo vind je in Amsterdam de grootste benzinehaven ter wereld, de eerste All Weather Terminal ter wereld en binnenkort de grootste zeesluis ter wereld. Allemaal zaken die de Amsterdamse haven bijzonder maken, maar die veel mensen nog niet weten.
Om de verhalen van de haven een plek te geven, bedacht Natwerk een concept rond The Little Café By The Port; een piepklein, mobiel café, compleet met biertap en barman. Dit mobiele café vormt de uitvalsbasis in de campagne. Prominente personen uit de haven schuiven hier aan en doen er hun verhaal. Van deze gesprekken worden video's gemaakt die Port of Amsterdam verspreidt via social media en de eigen kanalen.
Daarnaast wordt het café een trefpunt op (internationale) beurzen en fungeert het als icoon in diverse campagne-uitingen, zoals banners, advertenties en infographics.
Het vertellen van de onbekende verhalen uit de haven vormt de kern van de nieuwe campagne die Port of Amsterdam lanceert: The Greatest Port You Never Thought Of. Deze business-to-business campagne is ontwikkeld door reclamebureau Natwerk.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Marc Oomen, Erik Bruinsma, Pascale van Ommeren en Lysanne Geluk
Creative agency: Natwerk
Production agency: rubenpaulruben & Goed Bezig
Regisseur: Ruben van Duijn
D.O.P.: Paul Roest
Editor: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber
Soundstudio/Music: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber
Grading/Online: Ruben van Duijn, Paul Roest, Ruben Faber
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!