Burna Boy is aangesteld als de nieuwe merkambassadeur van G-Star. Tegelijkertijd lanceert het van origine Nederlandse fashionmerk een wereldwijde campagne met de Nigeriaanse muzikant in de hoofdrol.
De 32-jarige Burna Boy neemt als gezicht van G-Star het stokje over van Snoop Dogg, die de afgelopen 2,5 jaar actief was in de campagnes van het merk. Uit die samenwerking kwam onder meer de veelbesproken Say it witcha booty-campagne voort. Eerder werkte G-Star samen met onder meer Pharrell Williams en Cara Delevingne.
Nieuw publiek
De reden dat G-Star nu switcht van Snoop Dogg naar Burna Boy wordt niet geheel duidelijk. Wel zegt chief marketing officer Gwenda van Vliet: 'We werken steeds met originals, iconische figuren die hun eigen koers varen en best in class zijn. Volgens ons is Burna Boy relevant in alle belangrijke markten en spreekt hij een jong, nieuw publiek aan.'
De nieuwe wereldwijde campagne komt wederom uit de koker van het Amsterdamse reclamebureau The Family. In de tv-commercial, opgenomen in Londen, zien we Burna Boy samen met zijn danscrew de zogenoemde 'stomp' uitvoeren, waarmee zij zodoende 'het ritme door de stad' verspreiden. Op de achtergrond horen we On Form, het nieuwe nummer van Burna Boy.
Aanstekelijk
Volgens Joris Kuijpers, creative director van The Family, is Burna Boy 'helemaal van nu'. Bovendien staat hij bij veel mensen bekend als 'de koning van Afro-fusion', wat een 'uitstekende match' met G-Star is, aldus Kuijpers. 'Vanwege zijn uitstraling, maar ook door zijn aanstekelijke muziek en dance moves. Dat 'aanstekelijke' is precies waar het idee voor de video begon, waarin hij de hele stad Londen met zijn moves overneemt.'
Geheel onomstreden is Burna Boy niet, althans niet in Nederland. Vorig jaar zomer kwam de artiest niet opdagen in een uitverkocht GelreDome. Het concert werd op het laatste moment voor tienduizenden fans afgelast. Hij maakte dat enigszins goed door een maand later wel op festival Down The Rabbit Hole te verschijnen.
De internationale campagne wordt breed uitgerold; op televisie, outdoor, online, social media en in de bioscoop. De 'focus-markten' van G-Star (opgericht in 1989) zijn Europa, de Verenigde Staten, Japan en Zuid-Afrika.