Frio Food, een diepvriesconcern dat zowel eigen merken voert, als producten onder private label levert aan de retail, lanceert het merk Fast Fruit. Frio Food zegt daarmee een A-merk te willen neerzetten dat de categorie ‘vriesversfruit’ aanvoert. Het merk zegt het excuus weg te willen nemen dat gezond eten meer (voorbereidings)tijd en geld kost. Bovendien hamert het op de waarde dat als je genoeg fruit eet, je je beter en energieker. Fast Fruit: ‘Soms zelfs geïnspireerder.’
De productrange die het merk neerzet moet spannender zijn dan wat het vriesvak nu te bieden heeft. Het merk noemt onder meer avocadoschijfjes, bananenschrijfjes, açai ‘drops’. Bovendien zijn er fruitmixen als mango, papaya en pitaya en mandarijn, banaan, spinazie, boerenkool en gember voor een groene smoothie.
Niet schillen
Ruud Harmsen, directeur van moederbedrijf Frio Food wil de categorie opschudden en met inspiratie, innovatie en creativiteit mensen stimuleren meer fruit te eten. ‘Je hoeft niet te schillen, niet te wassen, niet te snijden – Fast Fruit doet al het werk voor je terwijl jij kunt genieten van het lekkerste fruit!’
Fast Fruit werkt samen met creatief bureau And Now This om het merk in de markt te zetten. Volgens Jeroen de Korte is ‘Fast Fruit’ een naam met een knipoog. ‘Daarom is de communicatie in de vorm van welbekende fruitstickers ook heel vrolijk en kleurrijk – en dat goede gevoel hebben we doorvertaald in al onze uitingen, posters, op social media. De verpakkingen moeten vooral uit het schap knallen, want je moet binnen een split second de aandacht trekken van de consument.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!