Overslaan en naar de inhoud gaan

Festivalorganisator ID&T ruilt Heineken na 20 jaar in voor AB InBev

Op bekende festivals drink je deze zomer geen Heineken en Desperados meer, maar Bud en Hoegaarden.
Ab Inbev
© Afbeelding: AB Inbev
Ab Inbev
© Afbeelding: AB Inbev

ID&T, de grootste festivalorganisator van Nederland, gaat dit jaar andere bieren schenken. Na een twintig jaar durende samenwerking met Heineken stapt ID&T over op bieren van AB InBev, de grootste brouwer ter wereld. Een beslissing die Heineken vanzelfsprekend betreurt. ID&T zegt dat AB InBev beter past bij de toekomstambities van de festivalorganisator.

related partner content for mobile comes here

Meer 0.0-bier

ID&T is organisator van de meeste bekende festivals in Nederland, waaronder Awakenings, Defqon.1 en Mysteryland. De samenwerking met AB InBev geldt voor minimaal drie jaar, vertelt een woordvoerder aan het Parool. Financiële details houden de partijen voor zich. Festivals uit de stallen van ID&T gaan onder meer Bud, Corona, Hoegaarden en Hertog Jan schenken. Niet alleen regulier bier, maar ook 0-.0-bier. Festivalgangers hebben steeds meer behoefte aan bier met minder alcohol en minder calorieën, zegt de woordvoerder tegen de krant. 

Heineken was tot voor kort de bierleverancier van circa tachtig procent van alle festivals en evenementen in Nederland. Het verliezen van grote festivals aan AB InBev verandert het marktaandeel, maar in hoeverre is nog niet te zeggen. Heineken blijft in ieder geval op de tap bij het Ziggo Dome, de Johan Cruijff Arena en andere vaste locaties. ID&T dankt Heineken voor de langdurige samenwerking, die de de festivalorganisatie 'veel gebracht heeft, met expertise, bierlogistiek en de internationale uitbreiding van Sensation.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in