Premium

Festival Veronica TV heet V-Land

V-Land heeft dezelfde pijlers als de tv-zender: film, muziek en comedy.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veronica maakte bekend dat het dit jaar met een eigen festival komt, na de succesvolle mini Pop-Up stages van afgelopen zomer. De eerste editie is op zaterdag 9 mei en de officiële naam luidt: V-land festival - The Ride of your Life. Locatie is attractiepark Walibi Holland.

V-land festival moet een ‘eclectisch festival’ worden met verschillende stages, grote internationale topartiesten en een diversiteit in muziekgenres – van techhouse, deephouse en hiphop tot mainstream pop én hits van vroeger. Er zijn verschillende podia en ook film en een dosis humor en avontuur behoren tot de USP’s van V-land.



Vijf vragen aan productmanager Michiel van Elk van Veronica over V-Land

Waarom past een eigen festival goed bij Veronica?
‘De laatste twee jaar heeft Veronica TV als mediapartner meegewerkt aan het succes van verschillende festivals in Nederland. De communicatiedoelgroep van Veronica TV is 20–34, verhouding man/vrouw à 55%/45%. Deze communicatiedoelgroep komt nagenoeg overeen met de doelgroep van verschillende festivals, namelijk 18–35, verhouding man/vrouw à 50%/50%. Uit de samenwerkingen met festivals is gebleken dat de kijker van Veronica vaak ook een liefhebber van verschillende festivals is, vandaar dat wij naast de mediapartnerships (die we blijven doen) ook een eigen festival willen organiseren voor onze kijkers.’

Op welke manier komt het ‘Veronica-gevoel’ van de tv-zender terug in het festival?
‘Het gevoel dat centraal staat in de programmering op de zender, komt terug in het festival. We hanteren dezelfde pijlers, zoals film, muziek en comedy. Een aantal kernwoorden die bij Veronica passen zijn humor, sexy en energie. Allemaal elementen die we ook terug gaan zien bij V-land. Afgelopen jaar heeft Veronica op tv veel concerten en festivalregistraties uitgezonden, en op het festival zijn ook weer de film en comedyelementen van de zender terug te zien.’

V-land wordt een eclectisch festival, op welk publiek mikken jullie?
‘Veronica heeft een landelijk bereik, we richten ons met V-land festival  dan ook op een breed publiek. De bezoekers van V-land hebben grotendeels de leeftijd tussen de 18 en 35 jaar oud en een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen. Op de verschillende stages van V-land komen grote internationale topartiesten en een diversiteit in muziekgenres, waaronder house, hiphop, pop en hits van vroeger.’

SBS Concepts wil graag een crossmediaal concept uitwerken. Zijn er al concrete voorbeelden van samenwerkingen met merken?
‘Op dit moment voeren we gesprekken over branding en activatiemogelijkheden met geïnteresseerde merken. Deze interesse gaat voornamelijk uit naar de combinatie van partnership op locatie en het grote bereik van Veronica binnen de gewenste doelgroep van deze merken. De verschillende mogelijkheden op de eventlocatie en het grote bereik dat Veronica biedt in de online en offline promotiecampagne van dit festival maken dit een effectief communicatievehikel om in te zetten. Online (social) en tv zijn uiteraard onderdeel van de crossmediale inzet.&;

Kun je al concreet iets over de inhoud zeggen? Artiesten, film, andere content?
‘We zitten in de afrondende fase voor de vertoning van een blockbuster en de artiesten die hun opwachting gaan maken op V-land festival. Begin februari maken we de eerste namen bekend.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie