Domino’s is op zoek naarde komende jaren duizenden nieuwe medewerkers en ziet in de edivisie, de officiële FIFA esports-competitie van Nederland, het ideale platform hiervoor. Het bezorgrestaurant gaat een partnership voor tenminste één jaar.
Onder de noemer ‘Step Up Your Game’ worden onder andere online wervingscampagne en een intern programma voor medewerkers. De aftrap van het partnership is op 29 mei en zal worden verzorgd door een aantal bekende influencers.
FIFA skills zijn pizza skills
Domino’s, ziet in de edivisie een ideale match voor het werven van pizzabakkers en bezorgers. Bij FIFA draait het om skills als behendigheid, snelheid en samenwerking. Diezelfde skills zijn volgens het bedrijf ook nodig bij mensen die als pizzabakker of bezorger aan de slag willen.
Onderdeel van de plannen is dat Domina’s onder FIFA-spelers gaat werven. Gamers worden daarbij gelokt met de mogelijkheid dat ze bij Domino’s verder kunnen werken aan hun game skills. Als partner van de edivisie organiseert Domino’s interne competities tussen de winkels en maken collega’s kans op masterclasses van succesvolle edivisie-spelers.
Casper Mooyman, head of marketing Nederland: ‘Als pizzabakker moet je behendig zijn. Je moet razendsnel het deeg kunnen ‘dokken’ en stretchen’ zoals we dat noemen, en perfect kunnen sauzen en beleggen. Als bezorger moet je bovendien in het heetst van de strijd je hoofd koel weten te houden, zodat je snel en veilig de pizza’s kunt bezorgen.’
Snelheid en behendigheid
Bovendien is ‘gamification’ onderdeel van ons DNA, vervolgt Mooyman. ‘Waar ter wereld je ook voor Domino’s werkt, onze missie is ‘more pizza en more fun’. Dat zie je terug in veel activiteiten zoals de felbegeerde ‘pinnetjes’ voor op de petten die je kunt verdienen.’
Het partnership tussen Domino’s en de edivsie werd geïnitieerd door het Haarlemse sportmarketingbureau 2Basics. Kevin Loos van 2Basics merkt op dat snelheid en behendigheid, bealngrijk zijn voor alle FIFA-spelers. ‘Om die reden denken we dat dit platform voor Domino’s de ideale manier is om zich te positioneren als aantrekkelijke werkgever.
Het partnership met de edivisie start op 22 mei 2019 en loopt tot en met mei 2020. Domino’s verwacht hiermee veel jonge mensen te werven en zo duizenden vacatures te kunnen invullen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!