Premium

Doek valt voor Doom&Dickson

De opzegging van het Plus-account eind juli heeft het bureau de das om gedaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Per 1 oktober beëindigt Doom&Dickson de bedrijfsactiviteiten. Het bureau voorkomt een faillissement en een aantal lopende projecten zal nog worden afgerond.

De partners en medewerkers zullen in dit komende kwartaal vertrekken en ieder een eigen weg opgaan. 

Dat bevestigt , algemeen directeur van ARA Groep in Rotterdam, waarmee het al langer kwakkelende Amsterdamse bureau zou worden samengevoegd.

De fusieplannen tussen beide Omnicom-bureaus kwamen op losse schroeven te staan toen eind juli dat Plus Supermarkten de relatie met Doom&Dickson beëindigde.

Het vertrek van Plus was een grote klap voor het bureau, dat sinds het vertrek van mede-oprichter Serge Steijn in 2010 – tien jaar na de oprichting – langzaam maar zeker in een neerwaartse spiraal was geraakt. 

De belangrijkste overgebleven klanten waren Vrumona (Holy Soda en Crystal Clear) en de Rijksoverheid (Middelgrote en Kleine Campagnes). 

Niettemin bleek er onvoldoende basis te zijn om het bureau nog langer voort te zetten, aangezien het Plus-account het leeuwendeel van het inkomen uitmaakte.

Daarmee sluiten de deuren van een bijzonder en spraakmakend bureau. 

Doom & Dickson werd in 2001 als Capital-e door , en Arjan van Woensel.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie