Grolsch brengt twee nieuwe speciaalbieren op de markt: Grolsch Klassieke Blond en Grolsch Saison. Dat laat zien dat de speciaalbiertrend, die zich zo rond 2010 versnelde, nog altijd alive and kicking is. Meer over de twee nieuwe varianten leest u hier.
Het valt op dat Grolsch kiest voor twee bieren met een relatief hoog alcoholpercentage (respectievelijk 6,7 en 6,5 procent). Dat terwijl het Nationaal Bieronderzoek, dat periodiek wordt uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Brouwers, laat zien dat de bierconsument vaker speciaalbier wil met minder alcohol.
Juan Pérez Nijhuis, brand manager Grolsch Speciaalbier, meldt overigens met oog op bovenstaande dat het merk nog meer in het vat heeft zitten. 'We hebben nog meer introducties dit voorjaar binnen speciaalbier. Volgende week volgt er meer.'
Verkrijgbaar
De beide speciaalbieren waren als onderdeel van de Grolsch Proeverij tot nu toe alleen tijdelijk op tap verkrijgbaar bij vijftig geselecteerde Grolsch horecagelegenheden. Vanaf deze week is Grolsch Saison verkrijgbaar bij Jumbo, terwijl de variant Klassieke Blond landelijk verkrijgbaar zal zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!