1. GRAUBÜNDEN TOURISM - THE GREAT ESCAPE
De Zwitserse regio Graubünden is een onontdekte parel. Om meer bezoekers naar het gebied te trekken werd een creatieve billboard-campagne bedacht. Reizigers op het station van Zurich kwamen via een livestream rechtstreeks in contact met een vrolijk bebaarde bergbewoner. Hij probeerde ze te verleiden tot snel een bezoekje aan het prachtige dorp Vrin, met succes. En de video ging de hele wereld over.
Bureau: Jung von Matt/Limmat
2. NIKE – INSTAPOSTERS
Deze zomer veroverde Nike de straten van Moskou met een innovatieve mix van social en guerrilla. Ze speurden Instagram af naar foto’s van sportende vrouwen en de gaafste foto’s kregen een nieuw leven als stencil art (waarvan de privacy issues vooraf werden afgetikt uiteraard). Dat motiveerde andere vrouwen om hun sportieve selfies te delen. Het resultaat: een lawine aan girl power-posts met Nike in de hoofdrol.
Bureau: BBDO
3. HEINEKEN – THE JONAH LOMU MACHINE
Wat gebeurt er als je een van de grootste rugbylegendes verstopt in een speelautomaat in een met sportfans volgeladen kroeg in Dublin? Heineken zocht het uit in deze feelgoodstunt ter promotie van zijn sponsorship van de Rugby World Cup 2015. Het is niet de eerste keer dat een merk een sportheld in een machine stopt, maar de uitvoering en het enthousiame van Jonah Lomu zijn wel erg leuk.
Bureau: Rothco
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!