Dat blijkt uit NPM 2018-I, de rapportage van NOM over het kalenderjaar 2017. NPM geeft de bereikscijfers aan.
De print dagbladen bereiken dagelijks 6,4 miljoen personen, Dat is 44 procent van de Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het bereik van de printedities daalt slechts licht (index 99) ten opzichte van de vorige publicatie.
Dagbladen
ADR Nieuwsmedia (AD+regio) 2.829.000
AD Dagbladen 1.305.000
De Telegraaf 1.216.000
Metro 960.000
de Volkskrant 749.000
NRC (Handelsblad en nrc.next) 490.000
De Persgroep kranten bereiken samen in totaal 3.719.000 personen, Telegraaf Media Groep totaal (inclusief Metro en regio) 2.405.000.
Magazines
Magazines bereiken in totaal 11.510.000 personen (13+). Dit zijn de twaalf titels met het grootste bereik:
Libelle (Sanoma) 1.651.000
Donald Duck (Sanoma) 1.490.000
Linda. (Mood for Magazines) 1.234.000
Vrouw (TMG) 1.094.000
Margriet (Sanoma) 1.040.000
Privé (TMG) 1.017.000
Quest (Hearst) 998.000
Veronica Magazine (Veronica Publishing) 995.000
Plus Magazine (Mediaplus) 905.000
vtwonen (Sanoma) 829.000
Weekend (Audax) 828.000
Story (Sanoma) 809.000
Beeld: ANP