De ABC jury heeft na een tweede ronde in voorgaande weken de Shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2022 vastgesteld. Opvallend is dat de shortlist bij de Adverteerder van het Jaar volledig bestaat uit retailers met een budgetpropositie. En dat de winnaar van vorig jaar, Kruidvat, kans maakt op de prolongatie van de titel. Dat zou voor het eerst in de historie van de SAN zijn.
Bij de bureaus, die voor meerdere opdrachtgevers werken, komt het vaker voor dat ze meerdere keren achter elkaar worden genomineerd. Dentsu en TBWA\Neboko waren de afgelopen jaren structureel vertegenwoordigd.
De shortlists op alfabetische volgorde:
Adverteerder van het Jaar 2022
• Aldi
• HEMA
• Kruidvat
Bureau van het Jaar 2022
• Dentsu Creative
• Media.Monks
• TBWA\NEBOKO
Consistent Accent 2022
• Albert Heijn
• HAK
• Hornbach
Alle negen genomineerden presenteren hun case op woensdag 10 mei aan de ABC jury bij PwC in Amsterdam.
ABC JURY 2022
Onafhankelijke voorzitter: Barbera Wolfensberger, Directeur-Generaal Cultuur en Media bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) BvA bestuur: Erik van Engelen (Wildlands) en Nicole Freid (HAK)
Externe deskundigen: Julian Stevense (Brandgurus) en Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente)
Vakmedia: Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune), Nicolette Hulsebos (FONK) en Susanne van Nierop (Adformatie)
SAN bestuur: Mariëlle Rooswinkel (Maandag), Caroline van Turennout (Zeeman), Martijn Swijghuisen Reigersberg en Ron Schneider (EY).
De uiteindelijk drie winnaars worden bekend gemaakt tijdens de SAN Accent uitreiking in Studio 21 op 25 mei.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!