De favoriete Marketingrebel van Jean-Paul Schaddé van Dooren

'Mensen aan bureauzijde kennen het probleem van de klant die toch geen ballen blijkt te hebben'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De marketingrebel staat centraal tijdens het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, . Als voorbereiding op dit evenement op 13 oktober, vroeg Tijdschrift van Marketing vijf marketeers naar hun persoonlijke, favoriete marketingrebel. Vandaag: Jean-Paul Schaddé van Dooren, &;marketingkoning&;.

Saaie reclameblokken

Stand out from the crowd! Niet iets wat in Nederland altijd gewaardeerd wordt en dat resulteert zo af en toe in tergend saaie reclameblokken. Mensen aan bureauzijde kennen het probleem van de klant die eigenlijk toch geen ballen blijkt te hebben. Of die klant die wel wil, maar zijn baas blokkeert jouw geniale concept. En diezelfde baas, die hebben marketeers aan klantzijde vast ook allemaal wel eens gehad. Daarom heb ik gekozen voor iemand die geen concessies hoeft te doen aan zijn ideeën, een kunstenaar. 

Damien Hirst

Kunstenaar of marketeer? Bij Hirst denk ik eerst aan Salvador Dalí, dan aan Andy Warhol, Jeff Koons & Roy Lichtenstein (m&;n favoriet) en vervolgens dus aan hem, de man die een schedel inlegde met 8601 diamanten, een kunstwerk dat meer dan 15 miljoen euro kostte om te produceren. Al deze kunstenaars wisten heel erg goed hoe ze zichzelf in de markt moesten zetten, eigenlijk marketeers avant la lettre. Hirsts extreme vormen van kunst -met uiteraard een aantal spraakmakende wereldberoemde werken- zorgen ervoor dat hij altijd het nieuws haalt als er in een nieuw land werk geëxposeerd wordt. 

Luxury brands

Kunst doet me vaak denken aan luxury brands en daar zie ik eigenlijk vrij weinig rebellie. Het hoeft niet over the top gestoord te zijn, maar doe gewoon af en toe eens iets anders. Vernieuw, innoveer, val op. Blijf wel bij jezelf of je eigen merk, maar: Stand out from the crowd!

Jean-Paul Schaddé van Dooren, .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie