Afgelopen week verscheen er op Frankwatching een artikel waarin gerept werd over de dialoog die je met je consument/gebruiker kunt aangaan via Social Networks.
Dit deed mij onmiddellijk denken aan Social Network Hyves, waar je zelf een Hyve kunt aanmaken. In mijn opinie een ideale manier om te kunnen communiceren met je doelgroep. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje op de WeLoveT-shirts Hyve waar ik zelf momenteel probeer een actieve community te creëren. Er begint zich al een echt communicatieplatform te vormen met ruim 3000 leden.
Je kunt zo'n community voor meerdere doeleinden inzetten:
- Marktonderzoek: Ten opzichte van bijvoorbeeld je
assortiment. Dit kan gedaan worden in de vorm van Polls.
- Communiceren met je doelgroep om zodoende te achterhalen wat er leeft binnen die specifieke doelgroep.
- Een adverteerplatform waar tevens nieuwe acties enz. op gelanceerd kunnen worden.
- Het creëren en onderhouden van een positief (trendy) merkimago.
Al met al een behoorlijk krachtig marketinginstrument, dat slechts enkele minuten per week kost om te onderhouden. De potentie van het creëren van de dialoog met je doelgroep op deze wijze is echter wel sterk productafhankelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!