De commercial 'Two Sides' maakt onderdeel uit van de internationale '#BreakTheIce'-campagne en is ontwikkeld door MOFILM en A Taste of Space.
In de film zien we het traditionele liefdesverhaal van twee jonge vrienden, die eigenlijk meer dan vrienden blijken en dolgraag met elkaar naar het schoolbal willen. Na wat ongemakkelijk om elkaar heen te hebben gedraaid, durft de jongen uiteindelijk het meisje te vragen met een soort liefdesdans.
Het innovatieve van de film zit in de uitwerking waardoor het verhaal niet door één, maar door twee perspectieven kan worden bekeken.
The Other Side
De uitwerking doet denken aan een campagne van Wieden+Kennedy London voor Honda, The Other Side, waarin de kijker kan switchen tussen twee video's in hetzelfde scherm. Hoewel het switchen in de Honda-film iets vloeiender werkt, blijft het een leuke toevoeging voor de Cornetto-film. Daarnaast is de film opgenomen met 'binaural recording', waardoor de film is voorzien van een 3D-soundtrack.
De film wordt exclusief uitgezonden op YouTube en voor de #BreakTheIce-campagne heeft Cornetto enkele vloggers gevraagd om hun eigen liefdeservaringen te delen.
Credits
Client: Cornetto
Agency: MOFILM and A Taste of Space
Creative Director: Lorie Jo Trainer Buckingham
Creative Team: James Copeman, Lorie Jo Trainor Buckingham Ben and max ringham
Customer Relations Team: Rebecca Sykes
Strategic Planning: Rebecca Sykes and Lorie Jo trainor Buckingham
Agency Productor: Rebecca Sykes and Rosalind Wynn
Production Company: ATOS