Het betreft hier vooral de categorieën automotive, entertainment, financieel, woninginrichting, reizen en business-to-business.
Het onderzoek is uitgevoerd door DJG Marketing in opdracht van de Online Publishers Association en vond plaats onder de bezoekers van de bij de OPA aangesloten sites waaronder MTV.com, de Walt Disney Internet Group, The New York Times Company en The Weather Channel Inc.
Daarnaast is gebruik gemaakt van recente data van Nielsen//NetRatings' @Plan Summer 2006 index en MRI's Spring 2006 index.
Deze uitkomsten zijn op zich niet verwonderlijk. Je verwacht immers dat gerichte advertenties goed beklijven in een passend umfeld.
Maar van de portals en zoekmachines mogen we toch meer verwachten, vooral met oplossingen als Google Adwords. Blijkbaar is het umfeld, wat deze sites met hun content genereren, toch sterker bepalend voor de koopbereidheid van bezoekers dan gedacht.
Een duidelijke hint voor retailers die online leads willen genereren: ga niet alleen af op de bekende zoekmachinemarketing maar probeer ook eens een Google Adsense of de affiliate netwerken als Tradedoubler, Tradetracker, Affiliates.nl of M4N.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!