Voetbal is hot. Dat Nederland niet meedoet aan het WK, heeft natuurlijk gevolgen voor de gekte in ons land, maar wereldwijd hebben mensen gepassioneerde gevoelens voor de sport. Dit schept vanzelfsprekend mogelijkheden om als merk je zichtbaarheid en bekendheid een boost te geven.
Dit zijn de bekendste WK sponsors
Coca-cola doet dit erg goed. Maar liefst 76% van de mondiale voetbalkijkers weet dat Coca-Cola het WK sponsort. Ook Adidas scoort behoorlijk (64%), evenals McDonalds (51%).
WK merchandising
Zoals bij elk internationaal voetbaltoernooi lopen voetballiefhebbers ook nu weer warm voor WK-gerelateerde producten: een derde geeft aan zeker een product te kopen om uiting te geven aan nationale sentimenten. De sjaals, vlaggetjes en hoeden zijn niet aan te slepen.
Meer weten?
Marktonderzoeksbureau Ipsos bracht in kaart wat de verwachtingen waren van voetbalkijkers wereldwijd voorafgaand aan het WK 2018. Wil je meer weten? Bekijk het volledige onderzoek op onze website.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!