Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca Cola bovenaan in top 5 WK merken

Sponsoring van het WK voetbal biedt kansen. Deze merken profiteerden daar optimaal van.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
© Voetbal is hot
Miniatuurvoorbeeld
© Voetbal is hot

Voetbal is hot. Dat Nederland niet meedoet aan het WK, heeft natuurlijk gevolgen voor de gekte in ons land, maar wereldwijd hebben mensen gepassioneerde gevoelens voor de sport. Dit schept vanzelfsprekend mogelijkheden om als merk je zichtbaarheid en bekendheid een boost te geven.

Dit zijn de bekendste WK sponsors

Coca-cola doet dit erg goed. Maar liefst 76% van de mondiale voetbalkijkers weet dat Coca-Cola het WK sponsort. Ook Adidas scoort behoorlijk (64%), evenals McDonalds (51%).

Bekendheid sponsors tijdens WK
Bekendheid sponsors tijdens WK 76% weet dat Coca-Cola het WK sponsort

WK merchandising

Zoals bij elk internationaal voetbaltoernooi lopen voetballiefhebbers ook nu weer warm voor WK-gerelateerde producten: een derde geeft aan zeker een product te kopen om uiting te geven aan nationale sentimenten. De sjaals, vlaggetjes en hoeden zijn niet aan te slepen.

 

WK merchandising
een derde schaft WK merchandising artikel aan

Meer weten?

Marktonderzoeksbureau Ipsos bracht in kaart wat de verwachtingen waren van voetbalkijkers wereldwijd voorafgaand aan het WK 2018. Wil je meer weten? Bekijk het volledige onderzoek op onze website.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in