Het voormalige AkzoNobel Specialty Chemicals wordt vandaag opnieuw gelanceerd als Nouryon. De naamswijziging volgt op de recente acquisitie van de onderneming door The Carlyle Group en moet de overgang markeren van het bedrijf naar een onafhankelijke, wereldwijde leider in specialty chemicals.
‘We wilden een naam die zowel voortbouwt op ons erfgoed als toekomstgericht is’, aldus Vivi Hollertt, Nouryons chief communications officer. De nieuwe naam is ontleend aan één van de grondleggers van Akzo, chemiebedrijf Noury & Van der Lande, opgericht in 1838 in Deventer.
Inbreng eigen mensen
Het nieuwe merk is ontwikkeld met uitgebreide inbreng van medewerkers en gebaseerd op hun feedback over de trots op het bedrijf en de samenwerking met andere partijen.
Het logo moet dat visualiseren. ‘We gebruiken ronde stippen die gebaseerd zijn op de elektronen in een atoom’, aldus Nicole Rosanella, head of brand and digital. ‘De elkaar kruisende banen weerspiegelen onze ambitie weerspiegelen om nauw samen te werken met onze klanten, medewerkers en de samenleving’.
Onderscheidend oranje
Nouryon wil zich onderscheiden met zijn identiteit en heeft oranje gekozen als leidende kleur, ‘omdat het echt opvalt in ons concurrentielandschap’.
Nouryon werkte voor de rebranding samen met Globrands voor het naamgevingsproces, met VBAT voor het merkontwerp en met VIM Group voor het aankomende mondiale rebrandingproces. De nieuwe branding is al zichtbaar op de digitale kanalen van Nouryon; verpakking en signalering worden geleidelijk gewijzigd gedurende het komende jaar.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Succes en groet.