Hoewel nog in de ledenvergadering voor het voorzitterschap van Denie moet worden gestemd, is het voor velen geen verrassing dat hij als geijkte nieuwe voorzitter van de Bond van Adverteerders naar voren wordt geschoven.
Helen Faasse, directeur van de BVA, kan de nominatie van Denie tegenover Adformatie bevestigen: 'Natuurlijk moet in de ledenvergadering eerst worden ingestemd met zijn voorzitterschap, maar dat Frenkel Denie voorgedragen zal worden is inmiddels geen geheim meer.'
Denie, marketing directeur bij FrielandCampina, nam in 2010 de functie van vice-voozitter van de BVA op zich. In die functie riep hij in 2011 nog op tot het realiseren van een ‘reclameluwe zaterdag’, een projectgroep die inmiddels overigens een stille dood lijkt te zijn gestorven.
Voordat hij in 2011 bij FrieslandCampina begon, werkte Denie zeven jaar bij Bavaria, een periode waarin hij onder andere de prijzen Adverteerder van het Jaar en Nima Marketingbedrijf van het Jaar in de wacht sleepte. Daarvoor werkte hij acht jaar bij P&G.
Als de BVA-leden woensdag officieel met zijn voorzitterschap instemmen, zal hij Jan Driessen opvolgen als voorzitter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!