Dat blijkt uit cijfers van Nielsen.
De bruto mediabestedingen kwamen uit op 6,69 miljard euro en stegen daarmee 5,1 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Daarbij had tv de meeste bestedingen: 3,65 miljard, een forse groei van 11,2 procent ten opzichte van 2013. Opvallend is dat dagbladen minder hard dalen in bestedingen: -2,1 procent naar 857 miljoen.
Direct mail krijgt de hardste klappen: -11,6 procent. Daarna volgen vakbladen met -7,9 procent en tijdschriften met -7,1 procent.
Out-of-home en bioscoop zijn na tv de grootste groeiers.
Online
Nielsen heeft internet (online display advertising) buiten beschouwing gelaten, omdat de cijfers van 2014 niet goed vergelijkbaar zijn met die van 2013.
Eerste halfjaar
De bruto mediabestedingen stegen in het eerste halfjaar van 2014 wel harder dan in de tweede helft (mogelijk dankzij evenemten als de Olympische Winterspelen en het WK voetbal). De stijging was in het eerste halfjaar - ten opzichte van hetzelfde halfjaar in 2013 ruim 9 procent.
Abovo Media meldt dat de totale mediabestedingen het hoogste punt in vijf jaar hebben bereikt.
Later dit jaar worden de netto mediabestedingen bekendgemaakt.