Bouwfonds Hypotheken lijkt me een erg heldere naam, (sommigen kennen hem zelfs), maar in maart 2007 wordt de nieuwe naam Florius.
De reden?
Moeder ABN Amro schrijft: 'De naamsverandering is het gevolg van de recente verkoop van de vastgoedactiviteiten van Bouwfonds. Florius is een van de prominente merken uit het portfolio van ABN AMRO Hypotheken Groep. Met alle merken tezamen bekleedt ABN AMRO Hypotheken Groep de nummer drie positie op de Nederlandse hypothekenmarkt.'
En dan, hoopvol: 'Florius bouwt voort op de successen van Bouwfonds Hypotheken. Het brede productassortiment en de snelle en gedegen dienstverlening van Bouwfonds Hypotheken blijven behouden. Florius richt zich met de descriptor 'hypotheken en meer' volledig op de verkoop van hypotheken en andere woongerelateerde financiële producten via ruim 2500 tussenpersonen in Nederland.
'Hiertoe lanceert Florius in 2007 een aantal vernieuwende concepten. Hiermee wil Florius zich nadrukkelijk profileren als een innovatief merk in de hypothekenmarkt.'
Nou, dat lijkt me ook niet echt nieuw, innovatief is iedereen, al heel lang.
Maar goed, we moeten er maar aan wennen, schrijft de bank. 'In maart gaat een opvallende reclamecampagne van start waarmee het nieuwe merk Florius wordt gelanceerd. Tot die tijd blijft de naam Bouwfonds Hypotheken gehandhaafd.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!